ציון דרך: הוגשה הצעה במכרז הסיבים של חב' חשמל

הצעתה של ויה אירופה הוגשה הבוקר ■ פורמלית תיבת המכרזים תישאר פתוחה עד השעה 14:00 בצהריים, אבל לא צפויות הצעות נוספות והצעה זו היא היחידה שתוגש

הצעתה של ויה אירופה למיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל הוגשה הבוקר. פורמלית תיבת המכרזים תישאר פתוחה עד השעה 14:00 בצהריים אבל לא צפויות הצעות נוספות והצעתה של ויה אירופה היא ההצעה היחידה שתוגש.

למרות שמדובר בהצעה במסגרת מכרז, ויש עוד דרך ארוכה עד שתאושר ההצעה ועד שיחלו העבודות בפרויקט, מדובר בציון דרך היסטורי.

במסגרת ההצעה, חוברת חברת ויה אירופה השבדית לשורה של משקיעים ישראליים ובהם טמרס, האחים זיסאפל, באטם ורפ"ק. כל אחת מהחברות הישראליות תחזיק 12.5% במיזם, ואילו ויה אירופה תחזיק 50%. כל קבוצת המשקיעים תחזיק 60% במיזם וחברת החשמל תחזיק 40%.

זהו הפרויקט הראשון בישראל להנחת סיבים אופטיים מקצה לקצה. המיזם ייפרס בכל רחבי הארץ בתקופה של עד 10 שנים והיקף ההשקעה בו נאמדת במיליארדי שקלים לאורך התקופה. חברת סיסקו היא הגורם המממן העיקרי של המיזם בשלב הראשון.

שר התקשורת משה כחלון אמר ל"גלובס" כי מדובר בציון דרך חשוב מאד בהתפתחות שוק התקשורת בישראל. לדברי כחלון, אנחנו עדיין לא מבינים עד כמה ישפיע המיזם הזה על חיי כולנו כי אי אפשר יהיה לדמיין איך חיינו בלי סיבים אופטיים. כחלון בירך את המשקיעים ואיחל להם בהצלחה.