הדואר מנפיק כרטיס חיוב נטען "מאסטרקארד עסקים"

כרטיס הפרי-פייד העסקי מיועד בעיקר לחברות שעובדיהן נמצאים תדיר בחו"ל ויכול להחזיק עד 5,000 דולר

בנק הדואר, השייך לחברת דואר ישראל, משיק את הכרטיס הראשון במסגרת רישיון המנפיק שקיבל מחברת מאסטרקארד העולמית, ויוצא עם כרטיס חיוב נטען "מאסטרקארד עסקים", במטרה לזכות בלקוחות מקרב החברות שעובדיהן נמצאים תדיר בחו"ל. בכך מרחיב הדואר את מגוון שירותי אמצעי התשלום שהוא כבר מספק לציבור הרחב, והפעם מיועד לניהול הוצאות עובדים לטובת החברות העסקיות.

הסכום הטעון בכרטיס נקוב בדולרים, כשהסכום המקסימלי שניתן להחזיק על הכרטיס בכל נקודת זמן הוא 5,000 דולר (ניתן להטעין יותר לבקשת החברות, ולהטעין גם מעת לעת ובשיעורין). הכרטיס הינו כרטיס עסקי ועלותו תקבע במו"מ בין החברות שרוכשות את הכרטיס לבין הדואר. על מנת לקבל את הכרטיס החדש על החברות המעוניינות לפתוח חשבון בבנק הדואר.

‏"אנו הגוף החוץ-בנקאי היחידי בישראל שקיבל את הרישיון לזה. הכרטיס מהווה נדבך נוסף באסטרטגיה של חברת הדואר", אמר היום (ד') יו"ר דואר ישראל, ששי שילה. עד כה החברה הנפיקה שני כרטיסי פרי-פייד קמעונאיים נטענים למט"ח, שכבר נמכרו מהם כ-70 אלף כרטיסים עם כספים בהיקף כולל של כ-250 מיליון שקל. בדואר מגלים היום ששיעורי הצמיחה בשימוש בכרטיסים גבוה מאוד כששיעור השימוש החוזר על ידי אלו שרכשו את הכרטיסים הללו גבוה מאוד.

כרטיס פרי-פייד הינו כרטיס אשראי שניתן להטעינו מראש בכסף, ושניתן לבצע באמצעותו תשלומים גם ללא חשבון בנק הצמוד לכרטיס. הדואר יספק ללקוחות הכרטיס המשותף עם מאסטרקארד אשרות להנפקת הכרטיסים באופן מידי במשרדי החברה, ובאתר אינטרנט ייעודי המאפשר לטעון את הכרטיס בכל שעה ובכל ימי השבוע.

לדברי יואל נוה, מנכ"ל בנק הדואר, "זהו הפתרון החוץ-בנקאי שלא בבעלות הבנקים, שנותן פתרון מעין זה למגזר העסקי. אנו משוכנעים שכרטיס ייעודי וייחודי זה יתרום לחברות בניהול הוצאות לעובדים לחו"ל או לרכישות ארגוניות באינטרנט, וכמו שהעולם הקמעונאי קיבל בהתלהבות את כרטיסי הפרי-פייד שלנו כך גם העולם העסקי יקבל את הכרטיס". מנכ"ל חברת דואר ישראל הוא חיים אלמוזנינו.