נעילה מעורבת בוול סטריט; מלאנוקס ירדה ב-2.5% טבע 1.3%

נשיא ארצות הברית קיצר את חופשת חג המולד שלו וחוזר לוושינגטון על מנת להמשיך את הדיונים בנוגע לצוק הפיסקלי ■ דיווחים: אובמה יעלה הצעה חדשה והקונגרס יתכנס ביום ראשון הקרוב - ייתכן כי הצדדים יגיעו ל"מיני-עסקה"

יום הפכפך בוול סטריט (ה') הסתיים במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, לאחר שהמדדים המובילים ירדו ביותר מ-1% במהלך המסחר. הספירה לאחור לקראת הצוק הפיסקלי נמשכת ואתמול קיצר נשיא ארצות הברית את חופשת חג המולד שלו בהוואי וחזר לוושינגטון בנסיון לקדם פתרון לסוגייה. בשעה האחרונה התמתנו הירידות על רקע דיווחים שהקונגרס עומד להתכנס לישיבה מיוחדת ביום ראשון. בזירת המאקרו, התפרסמו היום נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה, ובהמשך פורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים של חודש נובמבר ומדד אמון הצרכנים של חודש דצמבר.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה חזר היום לוושינגטון מחופשת חג המולד בהוואי על מנת לנסות לקדם את השיחות בעניין הצוק הפיסקלי. אובמה, שבדרך כלל נופש בהוואי עד לאחר הסילבסטר, חוזר היום לוושינגטון על מנת להיפגש עם מנהיגי הדמוקרטים והרפובליקנים - שגם הם נאלצים לקצר את חופשת חג המולד שלהם בגלל הנושא הזה.

ברשת CNBC דיווחו כי בשל הזמן הקצר יחסית שנותר עד לתחילת השנה החדשה - המועד שבו אמור הצוק הפיסקלי "להיכנס לתוקף" - ייתכן מאוד כי הרפובליקנים והדמוקרטים יגיע ל"מיני-עסקה" שבמסגרתה ידחו במעט את ההשפעות של "הצוק הפסיקלי" על הכלכלה האמריקאית, מה שיתן יותר זמן למנהיגים להגיע למתווה כולל. גם רשת CNN מדווחת בשעה זו על כוונת הנשיא אובמה להגיש את ההצעה הזו כבר היום לאישור הקונגרס.

במסגרת ה"מיני-עסקה" הזו, יוארכו הטבות המס עבור האזרחים שמשתכרים פחות מ-250 אלף דולר בשנה, יידחה הקיצוץ בהוצאות הממשל הפדרלי ויוארך תוקפן של הקצבאות עבור המובטלים. דברים ברוח דומה אמר אובמה כבר לפני כשבוע.

יו"ר הרוב הדמוקרטי בסנאט הארי ריד סיפק הערב תחזית פסימית בנוגע לסיכויים להגיע לפתרון בסוגיית הצוק הפיסקלי. בנאום שנשא ריד תקף יו"ר הרוב הדמוקרטי בסנאט את התנהלות המפלגה הרפובליקנית במשא ומתן וטען כי כרגע הוא לא רואה מצב שבו הכלכלה תצליח להימנע מהצוק הפיסקלי.

שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר הודיע אמש לקונגרס כי המדינה תגיע לתקרת החוב שלה בערב השנה החדשה ביום שני. "אני מודיע לכם כי אנו נגיע לתקרת החוב הלאומי ב-31 לדצמבר 2012", כך כתב גייתנר במכתב ששלח לקונגרס וציין גם כי בכוונת משרד האוצר לנקוט בצעדים מיוחדים המעוגנים בחוק כדי להקטין את החוב ולדחות את היעד של תקרת החוב.

ירידה במדד אמון הצרכן

בזירת המאקרו האמריקאית התפרסמו היום כמדי שבוע התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-22 בדצמבר והמשיכו את מגמת הירידה. על פי הנתונים שהתפרסמו היום נרשמה ירידה של 12 אלף במספר התביעות לדמי אבטלה לרמה של 350 אלף לעומת הערכות האנליסטים שצפו כי המספר צפוי לעלות ל-375 אלף תביעות חדשות, לעומת 362 אלף בשבוע שקדם לו.

בשעה 17:00 שעון ישראל התפרסם נתון מכירות הבתים החדשים לחודש נובמבר שהצביעו על מכירת 377 אלף בתים חדשים, קצת פחות מהתחזיות של האנליסטים שצפו עלייה לרמה של 379 אלף בתים חדשים מרמה קודמת של 361 אלף בתים חדשים. בנוסף, התפרסם מדד אמון הצרכנים של חודש דצמבר שרשם ירידה חדה מהצפי לרמה של 65.1 לעומת הצפי של האנליסטים לירידה לרמה של 70 נקודות מרמה קודמת של 73.7 נקודות בחודש נובמבר.

טבע ביטלה הסכם רישיון עם פרוטאולוג'יקס

טבע ממשיכה בקו האסטרטגי שלה, לפיו היא נוטשת את תחום הביומד ועוברת לייצור תרופות האינובטיביות (אתיות). החברה הודיעה היום לפרוטאולוג'יקס, כי היא מסיימת את הסכם הרישיון עימה בכל הנוגע לפיתוח מספר מולקולות ששתי החברות פיתחו ביחד. לאחר ביטול ההסכם, החברה תהיה רשאית לפעול לפיתוחן ולמסחורן של מספר תוכניות מחקר.

עוד בקרב המניות הישראליות ריכזו עניין מלאנוקס וסלקום שאיבדו גובה.

יצרנית הרכב היפנית טויוטה ריכזה עניין לאחר שהודיעה אמש כי היא מוכנה לשלם פיצויים של עד 1.4 מיליארד דולר לבעלי רכבים שנקראו לתיקון התקלה הקשורה לדוושת הגז. זאת, כפשרה שהושגה בתביעה של בעלי רכבי טויוטה בארה"ב, שטענו כי רכבם איבד מערכו בעקבות התקלות.

גם יצרנית מכשיר הבלקברי RIM ריכזה עניין היום וזאת לאחר שאתמול זינקה המניה בכ-11.5% במחזור ער, בעקבות הציפייה להשקת מכשיר הבלקברי 10 שצפויה להיות בסוף חודש ינואר. לפי הערכות המכשיר החדש יזכה הפעם לאהדת הלקוחות.

חברת הדירוג מעלות החליטה לחתוך את דירוג האשראי של אלביט הדמיה , הנמצאת בשליטת מוטי זיסר, מרמה של BBB ל-B. זאת, על רקע תהליך השחיקה המתמשך ברמת הנזילות, שמוגדרת על ידי מעלות כיום כ"חלשה", המהווה גורם עיקרי בשיקולי דירוג האשראי של אלביט הדמיה. להערכת S&P מעלות, החברה מתאפיינת ביכולת חלשה לעמידה בהתחייבויותיה בטווח של 12 החודשים הבאים.