מיזוג מפעלי הרכב של רביבים יצר חברה בשווי 330 מ' ש'

במסגרת מיזוג רביב ורבל, המירה קרן פימי הלוואה של 10 מ' ד' להון ומחזיקה בכ-20% בחברה הממוזגת

היום, בדיוק שנה לאחר שקיבוץ רביבים דיווח על כוונתו למזג את שני המפעלים התעשייתיים שבשליטתו, שמייצרים רכיבים לתעשיית הרכב, הושלמה העסקה. על פי תנאי המיזוג, הקצתה חברת רבל הציבורית 55% ממניותיה לטובת בעלי המניות של חברת רביב הפרטית. מלבד הקיבוץ, מחזיקים בשתי החברות גם קרן פימי, שבניהולו של ישי דוידי, ואחד השותפים בקרן, שמואל וולודינגר, אשר מכהן כיו"ר רבל.

במסגרת המיזוג, המירה פימי הלוואת מזנין של 10 מיליון דולר שנתנה לרביב ביולי 2010, להון מניות בחברה החדשה. לאחר המיזוג, מחזיק הקיבוץ ב-55.8% מהחברה הממוזגת; פימי מחזיקה ב-20.3%; ו-וולודינגר מחזיק ב-13.9%. בעקבות ההקצאה, ירד בית ההשקעות פסגות מהחזקה של 9.5% ברבל, ל-4.3% בחברה הממוזגת. בעקבות המיזוג, עלה שוויה של רבל מ-150 מיליון שקל, לכ-330 מיליון שקל.

43 מ' אירו הכנסות

רביב נוסדה ב-1971, והיא עוסקת בייצור מכלולים וחלקים לתעשיית הרכב, שכוללים מערכות התזה, שסתומים למערכות הדלק והבלמים, וכן חלקי פלסטיק שונים הנמצאים בכיסאות, דלתות וסביבת הנהג ברכב. בשנת 2009 רכשה רביב את פעילותה של ארקל מקיבוץ בית זרע, ומלבד זאת יש לה אתרים נוספים בארה"ב, קנדה, סין ורוסיה.

רבל הוקמה ב-1994 על ידי קיבוץ רביב, כחברה בת שעוסקת בייצור מערכות אוורור למכלי הדלק ורכיבים נלווים. ארבע שנים לאחר הקמתה, עם קבלת ההזמנה הראשונה לייצור שסתומים לרכבי פולו של פולקסוואגן, החליטה רביב להפריד את פעילות השסתומים לתאגיד נפרד, לשם יצירת מוניטין עצמאי.

בשנה הנוכחית הציגה רבל (טרם המיזוג) שיפור משמעותי בהכנסות וברווחיות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של 2012 הסתכמו הכנסותיה ב-43 מיליון אירו, עלייה של 23% לעומת התקופה המקבילה, והרווח הנקי צמח ביותר מפי שניים והסתכם ב-4.2 מיליון אירו.

רבל טרם הציגה את תוצאות הפרופורמה, שכוללות גם את פעילות רביב לשנת 2012, אך מחיבור התוצאות של שתי החברות לשנת 2011 עולה כי היקף המכירות שלהן הסתכם בכ-118 מיליון אירו, וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית מס, פחת והפחתות) המאוחד הסתכם ב-14.5 מיליון אירו.

וולודינגר, המשמש יו"ר החברה הממוזגת, אמר היום בעקבות השלמת העסקה כי "אנו מצפים שהמיזוג יאפשר לרבל לייצר ערך משמעותי לחברה ולבעלי מניותיה. החברה הממוזגת תהווה גורם משמעותי בתחומים הרלוונטיים בשוק הרכב, שבו קיים יתרון ברור לגודל וליציבות תפעולית ופיננסית. רבל שלאחר המיזוג מציגה יציבות פיננסית ואפשרויות סינרגיה תפעוליות ושיווקיות".

בעלי המניות בחברה הממוזגת
 בעלי המניות בחברה הממוזגת