קבוצת המשקיעים נסוגה מהעסקה: רשת אופיס דיפו שוב על המדף

המשקיעים הודיעו כי הם מבטלים את מתווה העסקה, לנוכח כישלון המגעים עם הנושה המרכזי - בנק מזרחי-טפחות

כישלון במגעים לרכישת אופיס דיפו: המשביר לצרכן, המחזיקה ברשת הציוד המשרדי, הודיעה כי קבוצת המשקיעים הנוכחית הסירה את הצעתה לרכישת החברה.

הרקע לכישלון המגעים הוא חוסר הסכמה על נושאים מהותיים מול הנושה המרכזי של הרשת - בנק מזרחי-טפחות. עקב ההתפתחויות בוטל דיון שנקבע על מצב החברה בבית המשפט המחוזי מרכז.

קבוצת המשקיעים כללה את אבי מלכה, בעל רשתות האופנה ג'אמפ ו-ML, שפעל כמתווך בין אופיס דיפו לבין קבוצת משקיעים חרדים מארה"ב. הקבוצה התחייבה להשקיע באופיס דיפו לפחות 30 מיליון שקל, וסכום של 10 מיליון שקל בהתאם לצורכי הרשת.

מוקדם יותר החודש הוציא ביהמ"ש צו הקפאת הליכים נגד אופיס דיפו, לבקשת מזרחי-טפחות, המהווה נושה מובטח של החברה, בגין חוב משולב של אופיס דיפו לבנקים בהיקף של כ-30 מיליון שקל.

עו"ד דוד פורר וישראל בכר מונו לנאמני החברה ובשבוע שעבר הוארך צו הקפאת ההליכים לרשת עד 14 בינואר. במשביר ציינו, כי נאמני החברה ימשיכו במתווה שקבע ביהמ"ש "ויפרסמו מודעה לקבלת הצעות לרכישת אופיס דיפו".

צו ההקפאה ניתן לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה ניסתה קבוצת הקמעונאות של שביט למכור את אופיס דיפו, הנמצאת בהפסדים וגוררת מטה את תוצאותיה הכספיות של המשביר. למרות תעניינות גורמים שונים, אף עסקה לא יצאה לפועל עד כה.

אופיס דיפו ישראל נרכשה על-ידי המשביר בסוף 2010 תמורת 65 מיליון שקל, סכום שכולו ירד לטמיון. הרשת מונה 55 סניפים ומעסיקה כ-1,100 עובדים.

הרכישה גררה את המשביר להפסדים כבדים. מדוחות המשביר עולה, כי במחצית הראשונה של 2012 הפסדי אופיס דיפו הצטברו ל-19 מיליון שקל, לאחר הפסד של 37 מיליון שקל ב-2011.