לאחר חשיפת "גלובס": הזדמנות ישראלית איבדה 41% בשבוע

"גלובס" חשף בשבוע שעבר כי קיים חשש שכמויות הגז בקידוח "אפרודיטה 2" יהיו נמוכות מהערכות המוקדמות, וכי קיים חשש שלא תהיה כדאיות מסחרית בפיתוחו

המגמה השלילית בשותפות הזדמנות ישראלית נמשכה גם היום, לאחר שבשבוע שעבר חשף "גלובס" כי קיים חשש שכמויות הגז בקידוח "אפרודיטה 2" יהיו נמוכות מהערכות המוקדמות, וכי קיים חשש שלא תהיה כדאיות מסחרית בפיתוחו. היום ירדו יחידות ההשתתפות של השותפות ב-10.7%, והשלימו ירידה של 41% בשבוע, כך שכעת היא נסחרת לפי שווי של 119 מיליון שקל.

קידוח "אפרודיטה 2" נעשה ברישיון "ישי", אחד מחמשת רישיונות פלאג'יק, הגובלים ממזרח בתגלית הגז "לוויתן" וממערב ב"בלוק 12" הקפריסאי, שאף בו נמצאה תגלית גז. הקידוח, בעלות מוערכת של 103 מיליון דולר, ממומן ברובו מהון עצמי של המחזיקים ברישיון - חברות של המיליארדרים בני שטיינמץ וטדי שגיא (42.5% כל אחד), הזדמנות ישראלית (10%) ומפעילת הקידוח AGR הנורבגית (5%).

בחודש שעבר רכשה חברת אדן אנרגיה הבורסאית כ-8.7% בחברת ג'נסיס, אחת מהחברות שבאמצעותן מבצע טדי שגיא את הקידוח, בתמורה ל-10.5 מיליון דולר. על רקע ההערכות לכמויות גז נמוכות יותר, נפלה בשבוע שעבר מניית החברה בכ-28%, אולם היום היא הוסיפה לערכה 4%.

פוטנציאל הגז במבנה שאליו קדחו היזמים הוערך בדוח משאבים של חברת ריידר סקוט ב-3.7 TCF (טריליון רגל מעוקבת), כמות שהייתה הופכת את "אפרודיטה 2" למאגר השלישי בגודלו בישראל אחרי לוויתן ותמר.

ההסתברות שניתנה להצלחה בקידוח עמדה על 68%-77% (בהתאם לשכבות השונות), הסתברות אשר הייתה גבוהה יותר מההסתברות למציאת גז ברישיונות "לוויתן", וכן ב"מירה" וב"שרה". על פי ההערכות הגיע הקידוח לשכבות המטרה, וכאמור, ממצאים ראשוניים העלו כי כמויות הגז נמוכות מהציפיות המוקדמות.