אז אפל זינקה "רק" ב-31% השנה; מה אומרים המומחים?

מאז השיא שרשמה אפל בספטמבר - 702.1 דולר למניה, היא נפלה בכ-24% ■ האם גל הירידות יימשך? לא לדעתו של אנליסט הטכנולוגיה צ'נינג סמית', שסבור כי אפל צפויה לשדרג את מוצריה וכי הדוחות יפתיעו לטובה

שנת 2012 התחילה טוב עבור אפל וציבור המשקיעים שלה. אולם, במחצית השנייה של השנה האמון התערער וגרם למניית החברה להשלים ירידה של כ-24% ולסיים את השנה עם עלייה של "רק" 31%. ישנם כאלה שהקדימו ואמרו כי זוהי העלייה השנתית ה"מאכזבת" ביותר בכל הזמנים. כעת, המשקיעים מביטים קדימה ותוהים האם עליהם לחשוש מהשנה הבאה? האם גל הירידות יימשך?

"אפל תגביר את קצב שידרוג קו המוצרים שלה ב-2013, עניין שיעניק למניית החברה זריקת עידוד", כך אמר בראיון ל-CNBC צ'נינג סמית', מנהל תיקים בחברת Capital Advisers Growth Fund."אנו עומדים בפני שידרוג מהותי של מוצרי אפל ואנו סבורים כי דוחות החברה לרבעון הרביעי יהיו כמו דינמיט", הוא מוסיף.

סמית' צופה כי מניית החברה תזנק בכ-20% בשנים הבאות וכי היא תשוב לשיא שהיא רשמה בספטמבר - 702.1 דולר. כאמור, מאז איבדו המשקיעים יותר מ-24%, או כ-170 מיליארד דולר במונחי שווי שוק. זאת, בעיקר בשל החשש כי ענקית הטכנולוגיה לא תצליח לייצר חידושים נוספים בתחום הסלולר ותישאר מאחורי המתחרות שלה.

"אם אתה חושב שיש בעייה במוצרים של אפל אז אתה מוכר את המניה, אך לדעתי זאת לא הבעייה", אומר סמית'. "אנו סבורים כי חלה צמיחה גדולה בקטוגיות המוצרים הללו ולכן דוחות החברה יפתיעו לטובה בינואר כאשר החברה תפרסם אותם". סמית' טוען כי האייפד 5 והאייפד מיני החדש יסייע למניית החברה להתרומם.

סמית' אופטימי לגבי סקטור הטכנולוגיה וטוען גם כי כמות המכשירים הדיגיטלים תוכפל בשנים הקרובות וכי מכירות האייפון יגדלו בכ-25%-30%. לטענתו, האסטרטגיה הנכונה מבחינת אפל תהיה לנסות לשמר את נתח השוק שלה בתחום הסלולר.

לתחזיות האופטימיות של סמית' שותפים אנליסטים רבים אחרים. מתוך 57 אנליסטים שמסקרים את מניית החברה בוול סטריט, 48 עדיין מעניקים לה המלצת "קנייה" ורק 3 דירגו אותה עם המלצת "מכירה", כך לפי חברת תומפסון-רויטרס.

"פילים אינם רוקדים"

עם זאת, מן העבר השני של המתרס, האנליסטים היותר פסימיים לגבי עתידה של אפל טוענים כי נתונים אלה מהווים דווקא חדשות רעות, מהסיבה שלפעמים המניות הפופלריות ביותרהן דווקא אלה שהאנליסטים לא אוהבים.

מעבר לכך, אותם אנליסטים מציינים כי בדרך כלל "פילים אינם רוקדים". כלומר, שווי השוק של אפל הוא עדיין עצום ויהיה לה קשה להעניק למשקיעים תשואות גבוהות בשנים הקרובות.