שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.5% ל-3.714 שקלים

לאחר התפתלויות ומאבקים עקרים של הימין הרפובליקני, אישר בית-הנבחרים של ארה"ב הצעת חוק שתמנע את נפילתה של ארה"ב מהצוק הפיננסי ■ האירו התחזק מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.927

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום תוך המשך החלשות של הדולר מול השקל. שערו היציג של הדולר ירד בכ-0.5% ונקבע על 3.714 שקלים.האירו מנגד התחזק בכ-0.14% ושערו היציג נקבע על לרמה של 4.927 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.325 דולרים לאירו.

לאחר התפתלויות ומאבקים עקרים של הימין הרפובליקני, אישר הבוקר (ד') בית-הנבחרים של ארה"ב הצעת חוק שתמנע את נפילתה של ארה"ב מהצוק הפיננסי. ההצעה התקבלה ברוב של 257 צירים (כמעט כל הדמוקרטים ורפובליקנים מתונים) לעומת 167 (רפובליקנים ימניים). קודם לכן אושרה ההצעה ברוב גדול בסנאט. הנשיא ברק אובמה יחתום על החוק היום.

בנאום קצר בבית הלבן, לאחר שהצעת החוק עברה את משוכת בית-הנבחרים, אמר הנשיא, כי הוא מוכן לעבוד יחד עם הרפובליקנים ובמחווה כלפיהם הכריז שיש הוצאות בלתי נחוצות במנגנון הממשלתי. הוא רמז שיהיה מוכן להסכים להתייעלות בביטוח לאומי ומדיקייר, כדי שתכניות אלה יוכלו לעמוד באתגרי הצטרפותם של בייבי בומרס למעגל הגימלאים. דרישה לקיצוצים בביטוח הלאומי ומדיקייר היא אחת הדרישות המרכזיות של הרפובליקניים, אך מחוקקים דמוקרטיים כבר הבהירו שיתנגדו לכך בתוקף. (לסיפור המלא)

ורד יצחקי, מנכ"לית פריקו ניהול סיכונים: "הדולר נחלש היום עם פתיחת המסחר של השנה החדשה תנועה זו באה בתגובה להסכם שאמנם נחתם בארה"ב, אך הסוחרים בשוק מביעים אי שביעות רצון מהגיבוש הסופי של ההסכמות. הדבר בא לידי ביטוי בגל של מכירות דולרים בעולם וגם בשוק המקומי".

עוד הוסיפה יצחקי: "בשוק המקומי הדולר יורד לכיוון רמת 3.7 שקלים לדולר, כאשר פריצת רמה זו תהווה סמן חשוב לשוק שייפתח את הדרך להמשך ייסוף השקל. נציין מנתוני הצמיחה שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שלשום אפשר ללמוד שהיחלשות הדולר מהווה פגיעה משמעותית עבור היצואנים, שנאלצים להתמודד עם ההאטה במשק ועם המשבר באירופה".

משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל, מציין הבוקר כי "למרות העליות המהירות בשוק המניות המקומי, עקב ההשפעה החיובית של הסכם הפשרה למניעת המצוק הפיסקאלי בארה"ב, הדולר נסחר ביציבות בימים האחרונים. זו התבצרות מעניינת, וחריגה, כי היה הגיוני להניח שתהליך חיובי זה במניות, יגרום לשלילה די גדולה של הדולר. הגורם היחיד המשפיע לכיוון העולה הוא המצב הטכני של המטבע. כל שאר הגורמים מצביעים על כיוון מטה ל-3.70 שקלים לדולר".

"בראש הגורמים לכך הייתי שם את הצעדים הממשלתיים האחרונים, של עליית מיסים, למרות ימי בחירות. צעדי הממשלה מראים למשקיעים אצלנו, שהממשלה הנוכחית, שעל פי כל הסקרים תהיה מאוד דומה גם לממשלה הבאה, נחושה לעמוד בנתוני מקרו נוקשים. זה דבר שלילי לדולר, וחיובי לשקל. כמו כן, הנזילות הנמוכה ביותר בשוק המט"ח בכלל ובדולר-שקל בפרט, מייצרת סוג של "המתנה" לקראת ימים של מסחר יותר אקטיבי".