עובדי הוט מובייל: ההנהלה משקרת - יש אווירת פחד

(עדכון) - חשש לפיטורים בהוט מובייל; החברה מכחישה ■ עובדי הוט מובייל ל"גלובס": "כל מי שהעז להגיד מילת ביקורת, סומן ונשלח הביתה. כל מי שאמר שלא טוב לו, הראו לו את הדלת. הם קוראים לך לשימוע מהיום להיום וסוגרים עניין"

עובדי הוט מובייל חוששים מפני גל פיטורים שיגיע בעקבות מחיקת החברה-האם הוט ממסחר בבורסה, אך הנהלת החברה מכחישה וטוענת כי "אין שום כוונה לבצע פיטורים גורפים".

החששות הם על רקע השמועות שמתרבות בימים האחרונים סביב האפשרות שהוט מובייל הולכת להתמזג עם הוט מיזוג תפעולי מלא, שכאמור מגיע על רקע העובדה שקבוצת הוט הופכת להיות חברה פרטית, ולכן יהיה קל יותר לבעל השליטה למזג פעילויות בין שתי החברות.

על רקע הכחשת החברה, עובדי הוט מובייל שפוטרו מסרו היום (ד') ל"גלובס" כי "הנהלת החברה משקרת. הפיטורים נמשכים לאורך כל השנה כל הזמן, ואף בימים האחרונים מזומנים עובדים לשימועים לקראת פיטורים. כל מי שהעז להגיד מילת ביקורת, סומן ונשלח הביתה. כל מי שאמר שלא טוב לו, הראו לו את הדלת. כל העובדים, כולל עובדים ותיקים, הולכים על ביצים מחשש שיפוטרו, והאווירה היא של פחד מתמשך".

לדברי העובד, החברה לא מיידעת את העובדים על תוכניות הפיטורים וקוראת לזה שינויים ארגוניים. "הם פשוט קוראים לך לשימוע מהיום להיום וסוגרים עניין. אין לנו מושג מה התוכניות שלהם. לקוחות החברה פשוט מפסיקים יום אחד לקבל טיפול ומועברים לנציג אחר, שמטפל בהם בלי שהוא מכיר בכלל את הלקוחות".

פורמלית, הוט והוט מובייל אמורות להיות מופרדות ביניהן, וזו עמדת משרד התקשורת, אך בפועל מדובר באות מתה, וקבוצת הוט מגבירה יותר ויותר את שיתוף-הפעולה בין החברות לקראת הפיכתה לקבוצת תקשורת מאוחדת. העובדים מדברים על מיזוגים בכספים, בכוח-אדם, בלוגיסטיקה, בשירות הלקוחות וכו'. את ההנדסה ככל הנראה אין כוונה למזג בשלב הזה.

עוד נודע ל"גלובס" כי מנהלים בהוט מובייל התבקשו להכין תוכניות התייעלות משמעותיות ל-2013, וייתכן כי זהו המקור לחששות העובדים.