דיווח: אפל במו"מ לרכישת Waze בכ-400 מיליון דולר

לפי הדיווח שפורסם בטק קראנץ' ובניוזגיק, אפל מנהלת מגעים לרכישת אחת מאפליקציות הניווט הפופולריות בשוק - אפליקציית Waze ■ היקף העסקה: כ-400 מיליון דולר ■ בשלהי אוגוסט דווח כי פייסבוק במגעים לרכישת החברה הישראלית

האם אפל מנסה לכפר על כישלון אפליקציית המפות שלה ע"י רכישת אחת מאפליקציות הניווט הפופולריות בשוק - אפליקציית Waze הישראלית? לפי דיווח של אתר הטכנולוגיה טק קראנץ' והאתר הישראלי ניוזגיק, ענקית הטכנולוגיה במו"מ לרכוש את אפליקציית הניווט תמורת כ-400 מיליון דולר. נציגי שתי החברות מסרבים להגיב לדיווחים.

חברת Waze הישראלית פיתחה את אחת מאפליקציות הניווט המוכרות והפופלריות בשוק ולכן לפי הערכות בשוק, כל חברה שתהיה מעוניינת לרכוש אותה תצטרך לשלם קצת יותר. החברה מציעה יישום לסמארטפונים, טאבלטים ומערכות לרכב, שמאפשר לנווט בכבישים בישראל ובמדינות שונות בעולם, כאשר מידע על עומסי תנועה, שוטרים, תאונות דרכים, מכוניות תקועות ומצלמות מהירות, מגיע מהמשתמשים ששייכים לרשת החברתית הזו.

ווייז קמה בשנת 2009, ובאוקטובר 2012 היא הודיעה על גיוס גדול בהיקף של כ-30 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון Horizons Ventures של המיליארדר לי קאשינג מהונג קונג, קליינר פרקינס ו-IFUND. משהו על הפוטנציאל שרואים המשקיעים אפשר לקבל מההיסטוריה של קרן הורייזן, שהשקיעה בעבר גם בפייסבוק. בסך הכול גייסה החברה 67 מיליון דולר מבלו רן, מגמה, מיקרוסופט, קוואלקום, ורטאקס. לחברה יש כבר מעל 20 מיליון מנויים, והיא פעילה ב-45 מדינות.

אם הדיווח יתברר כנכון, אפל לא תהיה החברה הראשונה שתנסה לרכוש את ווייז. בשלהי חודש אוגוסט דווח כי פייסבוק במגעים לרכישת החברה הישראלית. בנוסף, ניתן לומר כי כבר קיים שיתוף פעולה בין ווייז לבין אפל, שכן ביחד עם חברת מכשירי ותוכנות הניווט - TomTom היא מספקת עדכונים על עומסי תנועה וככל הנראה גם מפות לתוכנת הניווט של אפל. כמו כן מנכ"ל החברה טים קוק המליץ להשתמש באפליקצייה הישראלית לאחר שהודה בפומבי על כישלון אפליקציית המפות החדשה של האייפון.