מט"ח: הדולר היציג התחזק לרמה של 3.73 שקלים

האירו נחלש היום בכ-0.6% לרמה של 4.89 שקלים ■ FXCM ישראל: "ייתכן שנראה מצד בנקים מרכזיים ניסיונות לבלום את היחלשות הדולר"

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום במגמה מעורבת כשהדולר מתחזק ואילו האירו נחלש. הדולר ממשיך להנות מהעסקה שמנעה את הצוק הפיסקלי בארצות הברית ושערו היציג התחזק היום בכ-0.5% לרמה של 3.73 שקלים לדולר. האירו לעומת זאת נחלש בכ-0.6% לרמה של 4.897 שקלים לאירו.

ב-FXCM ישראל התייחסו הבוקר לתגובת סוחרי המט"ח בעולם לאישור ההסכם בארה"ב בנוגע לצוק הפיסקלי, ואמרו כי "פתיחת שנה מטאורית כזו לא נרשמה פעמים רבות בהיסטוריה. הפעילים בשוק, שמרטו את שערותיהם בחודשים האחרונים בשעה שהפוליטיקאים לא הצליחו להגיע להסכמה, פרצו כמו מלוע של תותח. כעת, המחסום שמנע בעד הראלי של סוף שנה למצות את מלוא הפוטנציאל הוסר. בשוק המט"ח העולמי אווירת האופטימיות הזו התבטאה בקריסה רבתי של הדולר שמצא את עצמו נפגע בהיותו נכס ללא תשואה הנחלש בתנאים של אהבת סיכון".

לדבריהם, "אם אכן נראה את המשך הראלי בשווקים לאורך חודש ינואר, הדולר עשוי לאבד משמעותית מערכו למול מרבית המטבעות בעולם. במקרה כזה, ייתכן שנראה מצד בנקים מרכזיים בעולם ניסיונות לבלום את היחלשות הדולר, בין אם באיומים בהתערבות ובין אם בהתערבויות בפועל. אם ימשיך להיחלש הדולר בעולם, הדולר-שקל צפוי לחדש את המומנטום השלילי כלפי מטה".

גם ב-ATRADE תוהים היום מתי בנק ישראל יתערב שוב במסחר. "מניסיון העבר אנו למדים כי התערבות של בנק ישראל היא לא עניין של האם, אלא מתי ובאיזה היקף היא תתרחש", הם כותבים.

הכלכלנים מציינים כי יומיים עמוסים באירועי מאקרו לפנינו. היום המשקיעים יעקבו בדריכות אחרי פרסום דוח התעסוקה השבועי בארה"ב (ADP), ואחרי הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה בארה"ב אשר בה הוחלט לבצע הרחבה כמותית נוספת על מנת לתת דחיפה נוספת לכלכלה הגדולה בעולם. המשקיעים ינסו גם לאתר רמזים בנוגע למדיניות המוניטרית העתידית של הפד'".

[לאתר המט"ח]