מניית היום: מזנקת בכ-10% בעקבות השקעה משמעותית

גיא יכין, מנכ"ל נסווקס: "ניסיונם העשיר של חברי קבוצות המשקיעים, צפוי לתרום רבות להתקדמות החברה בפיתוח, בייצור וניהול הניסויים הקליניים"

חברת נסווקס, העוסקת בפיתוח טיפולים חדשניים בתחום האימונותרפיה, דיווחה הבוקר (ה') כי חתמה על הסכם השקעה עם שתי קבוצות משקיעים, בהיקף של כ-4 מיליון שקל. זאת, תמורת הקצאת מניות המהוות כ-45% מהון החברה (כ-31% בדילול מלא).

בעקבות ההודעה מזנקת מניית נסווקס במהלך המסחר בבורסה. שווי שוק החברה עומד על כ-6 מיליון שקל בלבד.

ד"ר שמאלוביץ, המוביל את אחת הקבוצות, הינו קרדיולוג ובעל דוקטורט בהנדסה, העוסק בשנים האחרונות בהשקעות בתחום מדעי החיים וייסד למעלה מ-20 חברות בתחום. מעל מחציתן, חתמו על הסכמי מסחור עם חברות מובילות בתחומן, כמו אדוארדס, ג'ונסון אנד ג'ונסון, מדטרוניק, בוסטון סיינטיפיק, אימג'ין ועוד. בשנת 2002 חזר ד"ר שמאלוביץ לישראל וייסד את חברת Medgenesis Partners, חממה פרטית הממוקמת בתל אביב.

אבי מייזלר, מקבוצת מייזלר - נאוה, הינו דמות מובילה בתעשיית הפרמצבטיקה בדרום אמריקה בכלל ובברזיל בפרט. לאחרונה, נכנסה חברת UCB כשותפה בחברתו - Meizler UCB Bioipharma S.A. בנוסף, מייזלר הינו הבעלים המשותפים של חברת Advantech העוסקת בפיתוח ומסחור תרופות ביולוגיות.

דוד נאוה, כיהן במספר תפקידי ניהול בכירים בחברות פארמה מובילות, ביניהן בייאר ו- Schering Plough . בחברת באייר שימש כסגן נשיא בכיר ו-CTO והיה שותף לפיתוח והבאה לשוק של חמש תרופות חלבוניות.

גיא יכין, מנכ"ל חברת נסווקס, ציין "בהמשך להודעת החברה בתחילת השבוע, אנו שמחים להודיע על השקעה בחברה ומודים למשקיעים על הבעת האמון בצוות הפיתוח ובטכנולוגיות החברה. ניסיונם העשיר של חברי קבוצות המשקיעים, צפוי לתרום רבות להתקדמות החברה בפיתוח, בייצור וניהול הניסויים הקליניים. בנוסף, קשריהם הענפים בתחום הפארמה צפויים להאיץ את מאמצי החברה ביצירת שותפויות אסטרטגיות לכל אחת מתוכניותיה המובילות ".

חברת נסווקס (NSVX), פועלת בנס ציונה ובארה"ב ומפתחת טיפולים אימונותראפיים משופרים. לחברה שתי תכניות: טיפול בנוגדן anti-CD3 במתן פומי כאימונותראפיה לטיפול במחלות אוטואימוניות ודלקתיות, וטיפול אימונותראפי חדשני בנוגדן מונוקלונאלי כנגד BBS למחלת האלצהיימר. מוצר הדגל של החברה הוא נוגדן ל- CD3 הניתן דרך הפה לטיפול במחלות דלקתיות ואוטואימוניות. לחברה פטנטים בארה"ב ל-8 סוגי מחלות דלקתיות ואוטואימוניות שפוטנציאל השוק הכולל שלהן הוא עשרות מיליארדי דולרים.