מלאנוקס גררה את המעו"ף לירידה של כמעט 1%

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע הסתיים בירידות שערים. החוזים העתידיים בארה"ב הצביעו על מגמה שלילית הצפויה בפתיחת המסחר.

המגמה היום הגיעה לאחר כמה ימים של עליות שערים נאות שאפיינו את הבורסה המקומית, על רקע ההבנות שאליהן הגיעו הדמוקרטיים והרפובליקניים בארה"ב בנוגע לסוגיית הצוק הפיסקלי שם.

אחרי ירידת החששות מהשלכות הנפילה מהצוק והעידוד ששאבו המשקיעים מפתרון הבעיה, בבנק מזרחי טפחות ציינו היום כי המגמה החיובית שנרשמה בארה"ב נתמכה גם במדד מנהלי הרכש בתעשייה שפורסם שם אתמול, ושהצביע על התרחבות.

במזרחי טפחות ציינו כי "לפי קשרי הגומלין שהיו עד כה בין מדד מנהלי הרכש לבין הפעילות הכלכלית הכוללת בארה"ב, רמתו הממוצעת של המדד בשנה שעברה מתאימה לגידול שנתי של 3.1% בתמ"ג. בהינתן המצב בשאר העולם, וביבשת אירופה בפרט, הדבר מצביע על איתנות של כלכלת ארה"ב. נראה כי התאוששותה הולכת ומתבססת בסיוע ההטבה העקבית בשוקי הבנייה והדיור. מדובר, כמובן, בחדשות מעודדות גם לסחר החוץ ולשוק המניות בארץ".

מגדל ירדה ב-2.6%

גם בהכשרה ביטוח התייחסו למצב הכלכלה בארה"ב, וציינו כי "מכלול הנתונים האחרונים שפורסמו שם מראה על שיפור מסוים. אומדן הצמיחה ברבעון השלישי של השנה עודכן כלפי מעלה, ושאר הנתונים מצביעים על שיפור מתמשך".

לפי הכשרה, נתונים אלה תומכים בשוק המניות האמריקאי, ובהתאם המלצתם היא הגדלת הרכיב המנייתי בארה"ב, על חשבון הרכיב המנייתי בשוק המקומי. מנתוני הבורסה לחודש דצמבר שפורסמו היום עולה, כי בסיכום חודשי בלט לחיוב מדד הפיננסים עם עלייה של 3.4%, לעומת ירידה חודשית של 3.6% במעו"ף. בצד השלילי בלטו בדצמבר מדדי הבלו-טק 50 והתקשורת שאיבדו 7%-8%.

עוד עולה מנתוני הבורסה כי בסיכום 2012 מחזור המסחר היומי הממוצע במניות צנח בכ-38%, ל-1.07 מיליארד שקל, לעומת ממוצע של 1.72 מיליארד שקל ב-2011.

בסיום המסחר מדד המעו"ף ירד ב-0.9%, לרמה של 1,210.6 נקודות. מדד ת"א 100, ירד ב-0.9%, לרמה של 1,074.25 נקודות. מחזור המסחר הסתכם ב-1.5 מיליארד שקל.

את עיקר העניין במעו"ף ריכזה מניית חברת הטכנולוגיה מלאנוקס, שצנחה ב-17.3% במחזור גדול של 162 מיליון שקל, ומשכה את המדד המוביל לכיוון השלילי. החברה פרסמה אמש אזהרת הכנסות לרבעון הרביעי של 2012, שבה צפי מכירות של 119-121 מיליון דולר, לעומת צפי קודם של 145-150 מיליון דולר. בעקבות העדכון של מלאנוקס, כלכלני UBS הורידו היום את מחיר היעד שלהם למניה מ-70 ל-56 דולר.

מניית כיל ירדה ב-0.7%. בבית ההשקעות פסגות ציינו היום כי "החולשה בשוק הדשנים משתקפת בחוזה שחתם תאגיד קונפוטקס הקנדי עם הסינים", וכי "מחיר מניית כיל מגלם להערכתנו את החולשה הצפויה בשוק הדשנים". בפסגות הותירו את המלצתם על המניה ב"החזק" במחיר יעד של 50 שקל.

חברת בזן עדכנה אמש על השלמת הפעלת מתקן המיד"ן (מתקן לייצור דלקים נקיים) שלה. מוקדם יותר השבוע דיווחה החברה על תוכנית התייעלות שלישית תוך שנה. מניית החברה עלתה היום ב-1.3%.

בנק לאומי דיווח על מכירת 4.6% ממניות מגדל תמורת כ-275 מיליון שקל, ובימים הקרובים ישלים מכירת 2% נוספים, תמורת כ-48 מיליון שקל. מניית לאומי ירד ב-1.5%, וזו של מגדל ירדה ב-2.6%.

המסחר באג"ח הקונצרניות התאפיין במגמה מעורבת. מדד תל-בונד 60 עלה ב-0.07%. באפיק הממשלתי, סדרות השחרים עלו בעד 0.09% והגלילים נסחרה בטווח של בין תשואה שלילית של 0.2% עד תשואה חיובית של 0.2%.

שבת שלום וסופ"ש ורגוע.