IDE של כיל ודלק חתמה על חוזים בארה"ב ב-650 מיליון ד'

החברה תספק ציוד עבור מתקן ההתפלה הגדול שמוקם בקליפורניה ובנוסף תתחזק ותפעיל את המתקן ל-30 שנה

חברת IDE הישראלית זכתה במכרזים לחוזים ב-650 מיליון דולר, במסגרת מיזם ההקמה של מתקן התפלה בקליפורניה. המתקן יהיה הגדול מסוגו בחצי הכדור המערבי. מדובר בחוזה בהיקף של כ-150 מיליון דולר לתכנון ולאספקת ציוד בעבור המתקן, הנבנה בקרבת תחנת הכוח Encina בקרלסבד שבקליפורניה.

החברה חתמה גם על חוזה O&M (רש"ת: Operation & Maintenance) בהיקף של כ-500 מיליון דולר, לתפעול ותחזוקת המתקן למשך 30 שנה. את מתקן ההתפלה מקימה חברת פוסידון ריסורסס, והוא צפוי להפיק עד כ-200 אלף קוב מי שתייה איכותיים ביום ב-2016.

IDE, בניהולו של אבשלום פלבר ובבעלות קבוצת דלק והחברה לישראל, שותפה ב-50% בבעלות על מתקני ההתפלה בחדרה ובאשקלון ובמתקן בנחל שורק, שיפעל החל ב-2014.

יזם המתקן בקליפורניה, חברת פוסידון, מקים את המיזם בשיטת BOO, בהשקעה כוללת של כמיליארד דולר - כולל עלות ייזום בהיקף של כ-200 מיליון דולר. לדברי פלבר, הזכייה בהסכמים פותחת בפני IDE את השוק האמריקני וממצבת אותה בעמדת פתיחה מצוינת לקבלת מיזמים נוספים בעתיד.

מ-IDE נמסר כי הפתרון של החברה יסייע לרשות המים של מחוז סן דייגו להפחית את מחסור המים, תוך עמידה ביעד של הפקת 7% מהאספקה באמצעות התפלה עד 2020.