פלאפון ירדה מהעץ: תספור עם ההסתדרות טפסי העובדים

על-פי הערכות, אם לא תהיה התפתחות יוצאת דופן, הנהלת פלאפון תודיע בקרוב כי היא מכירה בהתארגנות עובדיה ■ עד כה פלאפון סירבה להכיר בכ-700 עובדים שצורפו באמצעות האינטרנט בטענה כי הדבר מנוגד לתקנון ההסתדרות

מספר ימים לאחר הפסיקה הדרמטית של בית הדין הארצי לעבודה, שקבע כי למעסיק אסור להתנגד להתאגדות עובדיו בשום דרך, נראה כי הנהלת פלאפון עומדת להכיר בהתאגדות של עובדיה.

על-פי הודעה משותפת שנמסרה היום (א') על-ידי הנהלת פלאפון וההסתדרות הכללית, עולה כי החברה הסכימה לספור את טפסי ההצטרפות של העובדים לארגון יחד עם נציגי ההסתדרות, ולהכיר גם בטפסים שנחתמו באמצעות האינטרנט.

עד כה הנהלת פלאפון סירבה להכיר ברשימה של כ-700 עובדים שצורפו באמצעות האינטרנט בטענה כי הדבר מנוגד לתקנון ההסתדרות, ועמדה בסירובה גם לאחר שההסתדרות שינתה את התקנון.

"מתוך רצון לקצר את התהליך, מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ,אבי ניסנקורן, סיכמו כי ספירת טפסי ההצטרפות להסתדרות של עובדי החברה תחל בשעות הקרובות", נמסר בהודעה המשותפת.

עוד נמסר כי ספירת הטפסים תיעשה "בהתאם להחלטות שאושרו בשבוע שעבר בעניין חוקת ההסתדרות, בנושא הצטרפות חברים להסתדרות בהתארגנות ראשונית".

על-פי החוק, ניתן להכיר בהתארגנות של עובדים רק אם מעל שליש מהעובדים או מיחידת מיקוח נבדלת בחברה הצטרפו לארגון עובדים. לפי טענת ההסתדרות, שהכריזה על עצמה כארגון יציג בפלאפון כבר לפני מספר חודשים, מעל 1,800 עובדי פלאפון הצטרפו לשורותיה - כלומר לפחות 300 עובדים מעבר לדרישת החוק.

על-פי הערכות, אם לא תהיה התפתחות יוצאת דופן, הנהלת פלאפון תודיע בקרוב כי היא מכירה בהתארגנות. המשמעות, על-פי דין, היא שהנהלת החברה תידרש להיכנס למשא-ומתן עם נציגי ועד העובדים וההסתדרות לחתימה על הסכם קיבוצי - הסכם ראשון מסוגו בחברת סלולר בישראל.

נזכיר כי עם היוודע דבר ההתארגנות בקיץ האחרון, הנהלת פלאפון הפעילה לחץ רב על העובדים, לרבות מנהלים שדרשו מהעובדים לחתום על טפסים שמבטלים את הצטרפותם לארגון. בשיא המאבק הנהלת החברה גררה את רכביהם של מספר חברי ועד ופעילים בהסתדרות, כאשר בחלק מהמקרים הרכבים חנו בבניין ההסתדרות.

גורמים בשני הצדדים נשמעו היום כאילו הסיפור כבר מאחוריהם, אולם הקפידו לשמור עדיין על זהירות מסוימת.