מדיגוס מזנקת 12%: אורבימד משקיעה בה 8 מיליון דולר

החברה המפתחת ומשווקת מוצרים לאבחון וטיפול זעיר פולשני ובראשם מוצר המהווה חלופה לניתוח לשם טיפול בצרבת, קיבלה לאחרונה אישור שיווק למוצר שלה בארה"ב, ועכשיו יש לה גם כסף לשווק אותו

חברת מדיגוס הבורסאית, המפתחת ומשווקת מוצרים לאבחון וטיפול זעיר פולשני ובראשם מוצר המהווה חלופה לניתוח לשם טיפול בצרבת, הודיעה על קבלת השקעה של כ-8 מיליון דולר עבור 31% מהחברה מקרן הון הסיכון אורבימד ישראל. העסקה עוד טעונה אישור בעלי המניות.

ההשקעה תבוצע לפי המחיר הנמוך מבין 73 אגורות למניה או ממוצע מחיר המניה ב-5 הימים לפי אישור העסקה בדירקטוריון, אך לא פחות מ-60 אגורות. בשעה זו עולה מניית מדיגוס 14% למחיר של 89 אגורות שהוא כבר 21% יותר ממחיר המקסימום הנקוב בעסקה (73 אג' כאמור), ושווי החברה כעת הוא 82.3 מיליון שקל.

בנוסף, תהיה לאורבימד אופציה להגדיל חלקה בחברה ל-47% במחיר גבוה ב-25% מהמחיר שישולם בעסקה הנוכחית, במשך חצי שנה.

ההשקעה הזו מגיעה אל מדיגוסבדיוק בזמן הנכון. החברה קיבלה בשנה שעברה אישור FDA למוצר שלה לטיפול בצרבת, ויש לה בצנרת עוד מוצרים רבים בפיתוח, מבוססים על המצלמה הזעירה שפיתחה החברה.

חברות רבות בתחום המכשור הרפואי נכשלות דווקא בשלב הזה של אחרי אישור ה-FDA, משום שבניית מערך שיווק והפצה דורש כמות גדולה של משאבים בבת אחת, וכן לא מזיקים ניסיון וקשרים בשוק האמריקני.

אורבימד יכולה לעזור למדיגוס בשני התחומים הללו, וכן לכוון אותה על בסיס ניסיונה כמשקיעה בתחום הביומד, איזה מן המוצרים הרבים בצנרת שלה כדאי לה לפתח תחילה, ולאיזה שווקים לכוון אותם.