האם מניית טבע "מניית ערך" או "מלכודת ערך"?

טבע עלתה אתמול ב-3.4% בבורסה על רקע שני דיווחים לא מהותיים ■ השבוע יתקיים בסן פרנסיסקו כנס אנליסטים חשוב לחברה ■ מה הם עשויים לשאול את בכירי החברה והאם מניית טבע זולה או שהיא רק נראית זולה?

האם מניית טבע תתאושש בשנת 2013, אחרי שאיבדה כ-5% מערכה ב-2012? בימים הראשונים של השנה החדשה המניה נמצאת במגמת עלייה, בדומה למגמה הכללית בוול סטריט. בינתיים, מניית טבע עלתה בכ-3% מאז השפל שאליו הגיעה בסוף דצמבר, כשנסחרה במחיר של פחות מ-37 דולר.

בסוף השבוע עלתה המניה ב-1.1% בארה"ב, על רקע שני דיווחים לא מאוד מהותיים לחברה. הראשון הוא בתחום מוצרי הנשימה: טבע הודיעה על השקת משאף חדש בארה"ב בשם ProAir HFA, שבו מד מנות שנועד לעזור למשתמשים לעקוב אחר מספר המנות שנותרו. המשאף אושר לשיווק לפני כמה חודשים, והוא מיועד למטופלים מגיל 4 ומעלה.

דיווח שני הגיע מחברת התרופות הגרמנית Bayer. זו הודיעה כי קיבלה את כל האישורים הנדרשים, והשלימה את רכישת חטיבת בריאות בעלי החיים של טבע בארה"ב. שתי החברות הודיעו על העסקה בספטמבר, כחלק מההתמקדות של טבע בעסקי הליבה שלה ויציאתה מתחומים שאינם אסטרטגיים בעבורה. באייר תשלם לטבע סכום של עד 145 מיליון דולר, בכפוף לעמידה באבני דרך שנקבעו מראש, ו-300 עובדי טבע בתחום זה יעברו לבאייר.

השאלות הקשות יישאלו בסן פרנסיסקו

השבוע יתקיים בסן פרנסיסקו כנס של JP מורגן למשקיעים בתחום הבריאות (Healthcare). לקראת הכנס, מציע האנליסט ד"ר רוני גל מ-Bernstein Research שאלות שכדאי לשאול את מנהלי החברות, ובהן גם טבע.

"תשובות החברות יהיו חשובות בעיקר במקרים שבהם החלטות ההנהלה ימלאו תפקיד קריטי בטווח הקרוב, ובמיוחד בטבע שנמצאת במצב של Turn-around והמשקיעים צריכים להאמין להנהלה", כתב גל. לדבריו, השאלה היא אם טבע היא "ערך, או מלכודת ערך" (כלומר מניה שרק נראית זולה).

בין השאלות שהוא מעלה: מה תהיה מידת ההשפעה של השקת התרופה האוראלית BG-12 שתתחרה בקופקסון של טבע; מה הצעד הבא שטבע תנקוט כדי למנוע תחרות גנרית לקופקסון, אחרי שרשות המזון והתרופות (FDA) דחתה את העתירה הקודמת שלה; וכן מה תהיה ההשפעה של החלטת טבע לצאת מתחומים פחות רווחיים בגנריקה על ההכנסות והרווח.

טבע, בניהולו של ד"ר ג'רמי לוין, נסחרת בבורסת ניו יורק ובתל אביב לפי שווי שוק של 33 מיליארד דולר.