דנקנר מבקש דחייה של עד 15 שנה בתשלום החוב

המו"מ להסדר חוב של אי.די.בי עם בעלי האג"ח: דנקנר מציע להנפיק 3 סדרות אג"ח חדשות בהיקף 1.75 מיליארד שקל ובריבית של 3%-4%, תמורת פירעון מדורג של 5-15 שנה ■ יזרים 180 מיליון ש' מההשקעה של אלשטיין בגנדן

נוחי דנקנר, בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי, מבקש מבעלי האג"ח של החברה דחייה של עד 15 שנה בתשלום החוב. הדיונים לפריסת חובות בין אי.די.בי לבעלי האג"ח החלו, ודנקנר הציע לנציגות הצעה לפריסה מדורגת וארוכה של התשלום תמורת ריבית גבוהה יותר.

מקורבים לחברה אישרו את הידיעה ומסרו כי "זהו אכן המתווה שהוגש כהצעה לבעלי האג"ח. לא מדובר בתספורת, אלא רק בדחייה".

‏נכון לסוף הרבעון השלישי, לאידיבי אחזקות יש חוב פיננסי של כ-2.05 מיליארד שקל, מתוכו כ-1.75 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח והיתרה לבנק לאומי ולבנק קרדיט סוויס השוויצרי. לחברה 5 סדרות שאמורות להיפרע החל מסוף 2014 ועד 2020 והיא מבקשת פריסת חוב כך שתחילת הפירעון יהיה בעוד 5 שנים, ועד 15 שנה כאמור.

אי.די.בי הציעה לנציגות בעלי האג"ח (המורכבת מהראל, אקסלנס וקרן הפנסיה גילעד) להנפיק 3 סדרות אג"ח חדשות עם ריבית של 3%-4%. בנוסף, לפי מתווה ההצעה, נוחי דנקנר יזרים 180 מיליון שקל, שיגיעו מההשקעה של המיליארדר הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין בגנדן.

המכשול העיקרי בתפירת הסדר חוב כולל באי.די.בי אחזקות, אשר לה מוצמדת הערת "עסק חי", הוא המח"מ השונה ומועדי הפירעון של ההלוואות לבנקים, לעומת אלה של מחזיקי האג"ח. בעוד שתשלום הריבית למחזיקי אג"ח ד' נדחה מדצמבר לסוף מארס, ויתר הסדרות הסכימו כי ישולם להן אך ורק ממקורות חיצוניים, הרי שהריבית לקרדיט סוויס משולמת מדי רבעון מקופת החברה, אשר מכילה כ-200 מיליון שקל. תשלום הריבית הרבעוני עומד על כ-2.6 מיליון שקל. התשלום האחרון בוצע בחודש שעבר, והתשלום הבא יתבצע בפברואר 2013.

שני פירעונות הקרן הקרובים של ההלוואות לבנקים, בהיקף של כ-66 מיליון שקל, צפויים להתבצע במאי 2013. זאת בשעה שהתשלום למחזיקי האג"ח ג' ו-ה', בהיקף של כ-225 מיליון שקל, צפוי להתבצע חודש לאחר מכן. אם אכן יושג הסדר בין מחזיקי האג"ח לחברה, ואיל ההון אדוארדו אלשטיין יממש האופציה להשקעה בגנדן, הסכום בקופת אי.די.בי צפוי להספיק לפירעון ההתחייבויות הללו.

דובר אי.די.בי מסר בתגובה: "אנו מנהלים דיאלוג רציף, הוגן ופתוח עם נציגות מחזיקי האג"ח, הנאמנים ובאי כוחם, מתוך מטרה לפעול ביחד לטובת האינטרס המשותף לבעלי החוב והחברה. במסגרת זאת נחתם לפני כשלושה שבועות מסמך עקרונות, לפיו הצדדים 'ינהלו מגעים יעילים וענייניים לצורך גיבוש מתווה מוסכם לחיזוק בסיסה הפיננסי של החברה וישתפו פעולה ביניהם על מנת להיערך למהלכים שיידרשו לכך'. זה בדיוק מה שאנו עושים בימים אלה. במסגרת זאת הציעה החברה - לבקשת נציגי מחזיקי האג"ח והנאמנים - מתווה מפורט לחיזוק מבנה ההון של החברה. המתווה מכפיל את יתרת המזומנים שבידי החברה ומאפשר למצות את הערך הרב הגלום בנכסי קבוצת IDB לטובת כל הצדדים".