היום השחור של Waze: הפנתה נהגים לנתיבי איילון החסומים

נהגים מתוסכלים שביקשו להימלט מפקקי הענק שנגרמו היום מהסערה ספגו מפח נפש גם מאפליקציית הניווט הפופולרית ■ האפליקציה קרסה הבוקר עקב עומס משתמשים, וכשעבדה - לא עדכנה על חסימת הכבישים

נהגים מתוסכלים שביקשו להימלט מפקקי הענק שנגרמו היום (ג') מהסערה ספגו מפח נפש גם מאפליקציית הניווט הפופולרית Waze שקרסה היום באופן זמני עקב עומס של משתמשים, ובזמן שהיא עבדה - היא הפנתה אותם לנתיבי איילון שנחסמו כליל לתנועה.

משטרת ישראל עדכנה כבר בשעות הבוקר כי נתיבי איילון נחסמו לתנועה בכיוונים צפון ודרום לאחר שנחל איילון עלה על גדותיו. גם תנועת הרכבות הופסקה חלקית בשל פגעי מזג האוויר ובכביש מס' 1 נחסם הנתיב המהיר בקטע שבין שפירים לת"א.

בהתחשב במצב, היום היה יכול להיות היום הגדול של Waze ונהגים רבים קיוו שהאפליקציה הישראלית תמצא להם דרכי נסיעה חלופיות תסייע להם להיחלץ מפקקי הענק - אבל היום הפך להיות היום השחור גם של Waze.

הגולשים בפייסבוק לא חוסכים ביקורת מ-Waze והרשת החברתית מלאה בפוסטים עצבניים של נהגים מתוסכלים שנתקעו בפקקים ב"סיוע" של אפליקציית הניווט.

גם מי שניסה את מזלו דרך אתר האינטרנט של החברה, שם היא מציגה פיצ'ר בשם "מפה חיה", שמאפשר לחשב זמן הגעה מנקודה אחת לשנייה, סירב לעבוד באופן שוטף. גולשים נתקלו בבעיות גישה לשרתים וכשכן הצליחו להיכנס - האתר עבד באיטיות רבה.

גם אתר נתיבי איילון לא היווה תשובה הולמת לנהגים. מי שרצה להתעדכן בחלקים הלא מוצפים של נתיבי איילון ואף לצפות במצלמות המותקנות על מחלפים מרכזיים, לא יכול היה לעשות זאת. האתר כלל לא עלה ונראה שהעומס עליו הביא לקריסתו.