אלקואה עמדה בתחזית הרווח ועקפה ההכנסות - 5.9 מיליון דולר

ענקית האלומיניום פתחה את עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2012 עם רווח של 6 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים ■ אנליסט: צעדי התייעלות ועלייה במחיר האלומיניום תרמו לתוצאות הטובות

כמדי רבעון, ענקית האלומיניום האמריקאית אלקואה פתחה הערב (ג') את עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2012 ולשנה כולה. בשורה התחתונה החברה עמדה בציפיות האנליסטים ורשמה רווח של 6 סנט למניה, לעומת הפסד של 3 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה החברה רשמה הכנסות של 5.9 מיליארד דולר.

קונצנזוס האנליסטים עמד על רווח למניה של כ-6 סנט והכנסות של 5.6 מיליארד דולר, זאת לעומת הכנסות של 6 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2012.

"הם נעים בכיוון הנכון", אומר פול מאסאוד, אנליסט בחברת Stifel Nicolaus & Co שהעניק לחברה המלצת קנייה. "כאשר בוחנים את הצד התיפעולי של החברה ניתן לראות שהחברה מתנהלת בצורה נכונה".

ברבעון הנוכחי מנכ"ל אלקואה, קלאוס קליינפלד, עשה מאמצים רבים לצמצם את הוצאות החברה, בין היתר כאשר החליט למכור תחנת כוח בטנסי, שהייתה אחראית על כ-12% מיכולת הייצור של החברה.

הצעדים הללו, ביחד עם עלייה ניכרת במחירי הסחורות, ובכללן גם האלומיניום, עשויים לסייע לחברה להימנע מהורדת דירוג האשראי שלה לרמת זבל. ע"י מודי'ס שהודיע לפני מספר חודשים כי היא בוחנת את החוב של החברה, העומד על 8.3 מיליארד דולר.

רבים רואים בדוחות של אלקואה כברומטר שעשוי להעיד על המשך עונת הדוחות. אולם, קיימת דעה רווחת בקרב האנליסטים כי עונת הדוחות הנוכחית צפויה להיות פחות טובה, בשל המשברים הרבים בכלכלה העולמית ולכן הציפיות לגבי הרווחים נמוכות.