הבורסה סגרה בעליות: מלאנוקס זינקה 6.9%, פועלים 2.2%

הריבית באירופה נותרה ללא שינוי ■ הבורסה נפלה במהלך היום בעקבות נסיון החיסול של ניסים אלפרון אולם שבה לעלות מהר מאוד ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.06 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בתל אביב נסגר היום (ה') במגמה חיובית ברקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט וצפי להמשך המגמה החיובית בוול סטריט היום ובשעה שבאירופה נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.06 מיליארד שקל. מדד ת"א 25 עלה השבוע ב-1.1% ומתחילת ינואר 2013 רשם המדד עלייה של 3.2%.

הפיצוץ שאירע היום בצהריים במרכז ת"א טלטל את המדדים המובילים בבורסה אולם לאחר שבמשטרה העריכו כי מדובר באירוע פלילי ולא בפיגוע לאומני הבורסה שבה לעלות. עקב קרבתו לאוטובוס היה חשש בהתחלה כי מדובר בפיגוע.

הבנק המרכזי האירופי פרסם היום את החלטתה הריבית שלו לחודש ינואר. הבנק, כצפוי הותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.75% - הרמה הנמוכה ביותר בהיסטוריה של האיחוד האירופי. גם הבנק המרכזי האנגלי הותיר את הריבית במדינה על רמתה הנוכחית.

עונת הדוחות בארה"ב, שנפתחה שלשום עם דוחות אלקואה, צפויה לספק בשבועות הקרובים את קריאת הכיוון לשווקים הפיננסים, הממתינים לראות כיצד הכלכלה הגדולה בעולם תפקדה ברבעון האחרון של השנה.

טבע ל-FDA: עכבו אישור ה-BG-12 המתחרה בקופקסון

בריינסוויי הוסיפה לרכז עניין רב לאחר שדיווחה אתמול כי קיבלה אישור ממנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) לשווק את המכשיר שהיא מפתחת לטיפול בחולי דיכאון. החברה העריכה כי זוהי פריצת דרך משמעותית ופותחת לפניה שוק שהיקפו מעורך בעשרות מיליארדי דולרים.

כלכלני UBS עדכנו הבוקר את המלצתם למניות השותפות בקידוחי "תמר" ו"לוויתן". האנליסט רוני בירון מעלה את מחיר היעד של אבנר מ-3.13 ל-3.29 שקל, לדלק קידוחים מ-17.3 שקל ל-18.5 שקל ואת מחיר היעד של קבוצת דלק מ-945 ל-1,050 שקל. שלושתן מדורגות בהמלצת "קנייה". (לסיפור המלא)

טבע ממשיכה בניסיונות להגן על שליטתה בשוק התרופות לטיפול בטרשת נפוצה: החברה הישראלית מבקשת מה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לעכב את מתן האישור הסופי לחברת ביוג'ן לשווק את תרופת ה-BG-12, תרופה הניתנת בבליעה לטיפול בטרשת נפוצה (לעומת הקופקסון הניתנת בזריקות). טבע טוענת כי ב-BG-12 עלולות להיות "בעיות בטיחות חמורות" הכוללות נזק לכליות. היא מתבססת על נתונים שהראו כי במהלך הניסויים על בעלי חיים בתרופה, ה-BG-12 גרמה לשינויים בכליות של בעלי החיים. אותו מחקר הראה שלא ניתן לחזות את ההשפעה של התרופה על כליות בני אדם.

מודיעין במוקד לאחר שצנחה אתמול ברקע דיווח על גיוס של 30 מיליון שקל בהנפקת זכויות לבעלי יחידות ההשתתפות. אמש דיווחה השותפות כי אחד מבעלי השליטה, צחי סולטן, מכר יחידות השתתפות (14.28 מיליון) וכתבי אופציה מספר 11 ו-12.

אמש פורסם ב"בלומברג" כי קמהדע מתכננת לגייס עד כ-50 מיליון דולר בהנפקה בוול סטריט. על פי הדיווח, תשקיף ההנפקה יוגש לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) בקרוב והחברה תעשה שימוש בכסף לצורך פיתוח עסקיה. מניות החברה יירשמו למסחר בנאסד"ק.

דירקטוריון אפריקה אישר אתמול רכישה של עד 700 מיליון שקל באג"ח כ"ו של החברה, בהתאם להזדמנויות בשוק, במועדים, במחירים ובהיקפים כי שייקבע על ידי הנהלת החברה.

בבילון הוסיפה לרכז עניין הודות לכתבה שפורסמה אתמול באתר "רויטרס", לפיה החברה מצפה להמשך צמיחה חזקה בהכנסות השנה בשל כוונתה להציע את הגרסה האחרונה של תוכנת התרגום שלה בחינם.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]