הדולר צנח; "הלך הרוח החיובי בעולם יחזק את השקל"

השער היציג של המטבע האמריקני נקבע בירידה של כ-0.9% לרמה של 3.74 שקלים ואילו האירו רשם עלייה של כ-0.3% לרמה של 4.965 שקלים

הדולר צונח והאירו מתחזק במהלך יום המסחר (ו') בשוק המט"ח. השער היציג של המטבע האמריקני נקבע בירידה של כ-0.9% לרמה של 3.74 שקלים ואילו האירו רשם עלייה של כ-0.3% לרמה של 4.965 שקלים. בעולם נסחר הדולר סביב רמה של 1.327 דולרים לאירו.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי הלך הרוח החיובי בעולם יביא להתחזקות השקל בטווח הקרוב. בהמשך השנה צפויים להשפיע על המסחר במטבע החוץ שינויים, באם יחולו, בעודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים.

בוול סטריט הסתיים אתמול המסחר אתמול בעליות, שהתחזקו בסיום המסחר כאשר מדד ה-S&P 500 טיפס לשיא שלא נראה מאז דצמבר 2007. כיוון השווקים הושפע בין היתר מנתוני הייצוא החיוביים בסין ומההצהרות המעודדות של נשיא ה-ECB מריו דרגי.

המשקיעים הגיבו בעיקר לנתוני הייצוא של סין שפורסמו אתמול. הנתונים של חודש דצמבר הצביעו על עלייה של 14.1% בהיקף הייצוא של סין לעומת החודש המקביל אשתקד. מדובר בנתון הגבוהה ביותר מזה 7 חודשים. כיוון השווקים הושפע גם מהאירועים באירופה, שם הבנק המרכזי האירופי הכריז על הריבית של גוש האירו לחודש ינואר, שכצפוי נשארה ללא שינוי על שיעור של 0.75% - הרמה הנמוכה ביותר בהיסטוריה של גוש האירו.

היום באסיה, בסין דווח היום שהאינפלציה ב-12 החודשים שהסתיימו בדצמבר עמדה על 2.5% לעומת צפי כלכלנים ל-2.3% ולעומת 2% בלבד בנובמבר.