לנדאו מפחית 66% מהחזקתו האישית ברציו: מכר מניות בכ-28 מ' ש'

מנכ"ל רציו מכר ביום ה' 80 מיליון מניות במחיר השוק ■ לנדאו: "אין בכוונתי למכור עוד מניות" ■ אביו, ישעיהו לנדאו, מכר כמעט את כל מניות רציו שברשותו ב-1.38 מ' ש'

יגאל לנדאו, מנכ"ל חברת רציו , מכר ביום ה' האחרון מניות רציו ב-27.7 מיליון שקל בעסקה מחוץ לבורסה. כך דיווחה החברה הבוקר (א') לבורסה.

לפי גורם המקורב לנושא, לנדאו מכר את המניות לאחר שרציו קיבלה הצעה מגוף מוסדי גדול, בין היתר משום שבעלי רציו השקיעו בהנפקה האחרונה כ-8 מ' ש' מכיסם ויצטרכו להשקיע כ-25 מ' ש' למימוש האופציות בשתי הסדרות בחודשים הקרובים.

מלנדאו נמסר בתגובה כי "לאור פניה מגוף מוסדי גדול החלטנו להיענות להצעה ולמכור חבילת יח' השתתפות בעסקה שמחוץ לבורסה. אנו עדים לאחרונה לעניין גובר ולהצעות אטרקטיביות מצדם של גופים מוסדים במניית רציו, אך אין בכוונתי למכור עוד מיחידות רציו. אנו כבעלי רציו תומכים במדינות של השתתפות עקבית בכל סבבי הנפקה, בהתאם לאחזקתנו ויש להסתכל על עסקה זו כחלק ממדיניות זו".

רציו מחזיקה ב-15% מהזכויות במאגר הגז "לוויתן" ולאחר השלמת עסקת וודסייד האוסטרלית, שתיכנס כשותף במאגר, היא תרד להחזקה של 10%. המניה זינקה ב-48% בחצי השנה האחרונה.

לנדאו מכר 80 מיליון מניות לפי שער של 34.7 אגורות למניה, בדומה למחיר השוק. לאחר המכירה הוא מחזיק ב-41.2 מיליון מניות שהם 0.55% מהון המניות. למעשה, לנדאו חיסל כ-66% מהחזקתו. עם זאת, יש לציין כי לנדאו ממשיך להחזיק (יחד עם ליגד רוטלוי) ב-14.71% ממניות רציו דרך חברת לאנדלן השקעות.

ישעיהו לנדאו, אביו של יגאל, מכר באותו יום ובאותו שער 4 מיליון מניות בהיקף כולל של 1.38 מיליון שקל. הוא מחזיק כעת 344 אלף מניות..