הדולר היציג נחלש מול השקל בכ-0.24% ל-3.733 שקלים

האירו היציג עלה בכ-0.46% ל-4.988 שקלים ■ הערב יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר ול-2012 כולה ■ ברננקי: המהלך הגרוע ביותר יהיה העלאת ריבית מוקדמת

המסחר במט"ח התנהל היום (ג') בהיחלשות של הדולר מול השקל אך בהתחזקותו של האירו. שערו היציג של הדולר עלה בכ-0.24% ל-3.733 שקלים ואילו האירו היציג התחזק בכ-0.46% לרמה של 4.988 שקלים.

הערב תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) את מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר ולשנת 2012 כולה. כלכלנים מעריכים שהמדד יהיה אפסי אבל לא יופתעו מן הסתם אם גם המדד הזה יהיה שלילי.

ב-FXCM ישראל העריכו היום כי הדולר-שקל צפוי להמשיך לרדת על רקע היציבות והאופטימיות השוררת בשוקי ההון בעולם ובארץ, אך בסביבות ה-3.70 שקלים תהיה בעיה לדולר להמשיך מטה בצורה מיידית כי שם נמצאת רמת מחיר המשמשת כתמיכה חזקה, ואשר תהווה מכשול לא קטן להמשך שלילי מדי.

"היעדים מטה, להמשך השלילי, נמצאים ב-3.704 שקלים ו-3.691 שקלים, כאשר חזרה מעלה חייבת לעבור דרך רמות המחיר הנמצאות ב-3.75 שקלים ו-3.791 שקלים", נכתב.

יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו: "על אף הנתונים הכלכליים שמתפרסמים באירופה ובהם נתונים באשר לעודף במאזן הסחר שעומד על 10 מיליארד אירו בחודש נובמבר, ביבשת חוששים כי רמת מדד המחירים לצרכן שנרשמה בגרמניה ובקרב מדינות נוספות, תקשה על הבנק המרכזי לקבל החלטה של הפחתת שער הריבית. אין שינוי בהערכתינו כי לקראת אמצע החודש הבא, מועד מיצוי תקרת החוב בארה"ב צפוי שוק המט"ח לשוב ולנוע בעצבנות, כאשר להערכתינו האירו אמנם טרם מיצה את פוטנציאל ההתחזקות בטווח הקצר. החמצן העומד לרשות הממשל האמריקאי יתכלה באמצע פברואר - עד תחילת מרץ עם מיצוי תקרת החוב. אולם, בראייה לטווח ארוך יותר נותר פוטנציאל התחזקות האירו מוגבל".

באשר לשוק המקומי מסביר פריימן: "להערכתינו בשלב הנוכחי היצעי אירו צפויים בתחום של 1.345-1.37 דולר לאירו. ביקושים לדולר בתחום של 3.68-3.7 ממשיכים לבלום את התחזקות השקל אם כי בראייה לטווח בינוני לדעתנו השקל צפוי להמשיך ולהתחזק אל עבר רמות נמוכות יותר".

ברננקי: המהלך הגרוע ביותר יהיה העלאת ריבית מוקדמת

יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי נאם אמש באוניברסיטת מישיגן וציין כי המהלך הגרוע ביותר יהיה העלאת ריבית מוקדמת. "אני לא חושב שהתוצאה של תוכניות התמריצים שלנו תהיה אינפלציה שתצא משליטה. אנחנו עוקבים מקרוב אחרי ההתפתחויות בשווקים השונים ונדע מה לעשות בזמן הנכון. זו תהיה טעות להתחיל להעלות ריבית ולנקוט במדיניות מוניטארית מצמצמת מוקדם מדי", אמר ברננקי.