RBC ממליץ על ורינט, אלוט, איזצ'יפ וקומברס

בנק ההשקעות: "אנו מאמינים בחברות הטכנולוגיה הקטנות-בינוניות"

"מחזורים כלכליים באים והולכים, אך אנו מאמינים שחברות הטכנולוגיה הקטנות-בינוניות (small-mid cap) ימשיכו ליהנות מהביקוש הגובר לניתוח של Big Data, קישוריות ואחסון", כך כותב האנליסט דניאל מירון מ-RBC. הוא מסמן את המניות המומלצות להשקעה בתחום ב-2013, ובהן לא מעט חברות ישראליות. מירון מציין את השפעות המאקרו וחוסר הוודאות בטווח הקצר, ומעריך שארגונים יישארו זהירים בהחלטות ההשקעה שלהם, וכך גם הממשלות. בתחום הטלקום הוא מזהה התייצבות של ההוצאות ההוניות, וצופה המשך של השקעה ברשתות הדור הבא.

הביקוש העולה לטרנדים הטכנולוגיים ימשיך להיות המנוע העיקרי מאחורי כמה חברות טכנולוגיה בולטות בישראל, כך מעריך מירון. ורינט צפויה להיות המרוויחה הגדולה בישראל מהביקושים העולים ליכולות ניתוח נתונים בארגונים (אם תמשיך בנפרד, או בשיתוף נייס); אלוט ו-EZchip הן החברות שלערכתו יהיו הנהנות העיקריות מהגאות בנושא הצורך בציוד תקשורת מתוחכם יותר (אלוט), או בשבבי תקשורת שתומכים בגידול בצריכת הנתונים על ידי התקני הקצה. להערכת מירון, קליקסופטוור, אלוט וקומברס עשויות להיות מועמדות לרכישה. מירון מסמן כמה מניות שעשויות להניב בטווח הארוך תשואה של למעלה מ-50%, אם כי בסיכון גבוה. מדובר בחברות ציוד התקשורת סרגון, איזיצ'יפ, אלוט וסיוה, וכן בקליקסופטוור שמספקת פתרונות תוכנה לניהול כוח עבודה נייד.

UBS: "קנייה" על מלאנוקס

חודש לאחר שהחלה לסקר את מניית מלאנוקס עם המלצת "ניטרלי", מעדכן היום בנק ההשקעות UBS את ההמלצה ואת מחיר המניה ל"קנייה", עם מחיר מטרה של 65 דולר. בניגוד לשני הפרסומים האחרונים, טוען כעת UBS, כי "אנחנו מאמינים שמשוואת הסיכון-תשואה בחברה היא אטרקטיבית". בבנק אופטימיים לגבי תחזית החברה לרבעון הראשון, וסבורים כי המכירות יהיו גבוהות מהצפי, שעומד על 130 מיליון דולר. בביקורת על החברה, חוזרים ב-UBS על סוגיית השקיפות בחברה, ומציינים כי היה ראוי לצאת מוקדם בהודעה כי לא תעמוד בהיקפי ההכנסות הצפויים.