גאדג'טים: סמסונג Ativ S - ווינדוס-פון מוצלח, בעיה בג'ימייל

הסמארטפון אטיב אס הוא מכשיר מוצלח מאוד, אבל מערכת ההפעלה הסלולרית ווינדוס פון 8 עדיין לא בשלה ולא מאפשרת שימוש תקין למשתמשי ג'ימייל. היעדר אפליקציות פוגעים בחוויה שלה

מערכת ההפעלה ווינדוס פון 8 עדיין נמצאת בחיתוליה בארץ, כאשר לאחרונה הושק Ativ S של סמסונג - הסמארטפון השני הפועל על הפלטפורמה של מיקרוסופט.

מסך: סמסונג שילבה בדגם הזה מסך 4.8 אינץ' באיכות מצוינת (טכנולוגיית Super AMOLED) וברזולוציה של 720 על 1280 פיקסלים.

ממשק: מערכת ההפעלה מציעה אריחים הנמצאים במסך הראשי של הטלפון. ניתן לקבוע את גודל האריחים, כאשר חלקם כוללים מידע חי, כמו פגישות, מזג האוויר או חדשות, המתעדכנים על-גבי האייקון. סמסונג לא הוסיפה אפשרויות רבות לממשק האריחים של מיקרוסופט.

מייל: אחת הבעיות בווינדוס פון 8 הוא החיבור שמיקרוסופט יצרה עם שירות הדואר ג'ימייל של גוגל. בעוד שקריאה וקבלה של מיילים דרך שירות אקסצ'יינז עובדת ללא בעיה, מי שמשתמש בג'ימייל יגלה שהטלפון הזה לא ממש מתאים לו. מיילים רבים ששלחנו דרך הסלולרי (בדומה ל-8X של HTC), הגיעו בג'יבריש. מדובר בתקלה רצינית שמיקרוסופט עדיין לא תיקנה. כמו כן, גם שירות המייל של מיקרוסופט אאוטלוק.קום סובל מתקלות.

אפליקציות: למרות שעברו כחודשיים מאז שהושקה ווינדוס פון 8 בישראל, אפליקציות רבות לא ניתן למצוא כאן. מי שירצה לנווט עם האטיב אס בדרכים, יגלה ש-Waze לא קיימת למוצר הזה. הפתרונות שקיימים הם שירות בתשלום (10 עד 24 שקל) של חברת טלמפ הישראלית, הזמין כרגע רק ללקוחות סלקום ובימים הקרובים גם לפלאפון ואורנג'. לקוחות שאר המפעילות יכולים למצוא אפליקציות אחרות בתשלום, שלא מציעות חוויית ניווט מספיק טובה. מיקרוסופט משלבת בווינדוס פון 8 את אפליקציית One Note, המאפשרת לכתוב בצורה נוחה רשימות ולסכרנן אותן עם התוכנה במחשב וגם גרסאות מובייל של וורד ואקסל, המאפשרות כתיבת מסמכים.

חומרה: האטיב אס מגיע מצויד במעבד כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ. למרות שקיימים מעבדים מהירים ממנו, הסמארטפון מגיב בצורה חלקה, ללא גמגומים. המכשיר כולל 16 ג'יגה זיכרון פנימי ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הסוללה חזקה במיוחד, ומגיעה בהספק של 2300 מילי אמפר, מה שמאפשר לה להחזיק כ-24 שעות. נתון מרשים מאוד.

עיצוב ומידות: האטיב אס דומה בעיצובו לגלקסי אס 3, אך מגיע בצבע כסוף. עוביו 8.7 מ"מ ומשקלו 135 גרם. נעים לאחוז בו ולהשתמש בו, אך מורגש שמדובר בפלסטיק. גב המכשיר רגיש מאוד לשריטות, מה שיפגע בעיצוב שלו תוך זמן קצר.

מצלמה: 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. התמונות טובות עם צבעים חיים, אבל עם גרעון בצילומי לילה.

בשורה התחתונה: האטיב אס הוא מכשיר מוצלח מאוד, אבל מערכת ההפעלה הסלולרית ווינדוס פון 8 עדיין לא בשלה ולא מאפשרת שימוש תקין למשתמשי ג'ימייל. היעדר אפליקציות פוגעים בחוויה שלה.

מחיר: 3,500 שקל.

ציון: 8.