אי.די.בי פיתוח: הועברה לכור הצעה למו"מ על כלל ביטוח

בתוספת פרמיית שליטה מוערך שווי ההחזקה בכלל ביטוח בכ-2 מיליארד שקל ■ "מאחר ומדובר בעסקה בתוך קבוצת אי.די.בי, ינוהל התהליך על ידי ועדות בלתי תלויות ומעריכי שווי חיצוניים"

מועצת המנהלי של אי.די.בי פיתוח, הנמצאת בשליטת אי.די.בי אחזקות של נוחי דנקנר, העבירה הצעה רשמית לכור לנהל משא ומתן בנוגע לבחינה של מהלך עסקי למכירת החזקות אי.די.בי פיתוח בכלל ביטוח לכור.

מדובר במו"מ למכירה לכור של החזקות אי.די.בי פיתוח בכלל ביטוח , כולן או חלקן, על בסיס שווי שייקבע על-פי הערכת שווי חיצונית ובלתי תלויה, וזאת תוך בחינת אפשרות של הצעה לרכישה על-ידי כור גם של חלק מהחזקות הציבור בכלל ביטוח.

עוד החליט דירקטוריון אי.די.בי פיתוח למנות את חברי ועדת הביקורת של החברה כוועדה בלתי תלויה ולהסמיך ועדה זו, בין היתר, לבחון את הפרטים והתנאים של הרעיון העסקי הנבחן (על חלופותיו), וללוות ולפקח על ניהול המשא ומתן, אשר יעשה על-ידי החברה מול כור.

עוד מציינים באי.די.בי כי מטבע הדברים אין בשלב זה כל ודאות בביצוע המהלך ובכלל זה אין ודאות כי יושגו הסכמות עם כור ביחס לעסקה כאמור ותנאיה או כי יתקבלו כל האישורים הדרושים לביצועה.

דובר אידיבי מוסר עוד כי "מאחר ומדובר בעסקה בתוך קבוצת אי.די.בי, ינוהל התהליך על ידי ועדות בלתי תלויות ומעריכי שווי חיצוניים, אשר ילוו את המשא ומתן ויפקחו עליו בהוגנות לטובת כל הצדדים ובכללם מחזיקי האג"ח ובעלי המניות בכל החברות הרלוונטיות".

לפני כ-10 ימים דיווחה אי.די.בי כי היא בוחנת עיסקה במסגרתה אי.די.בי פיתוח תמכור לכור, החברה הנכדה שלה, את מלוא החזקותיה (55%) בחברת כלל ביטוח. בתוספת פרמיית שליטה מוערך שווי ההחזקה בכלל ביטוח בכ-2 מיליארד שקל.

קופת המזומנים של כור - החברה הנזילה ביותר בקבוצה - עשויה לפתור את מצוקת המזומנים של אי.די.בי פתוח בשנים הקרובות ולהרחיק ממנה את איום הסדר החוב למשך 3 שנים לפחות. זאת, לאחר שהחברה האם, אי.די.בי אחזקות, כבר החלה למעשה במגעים לקראת הסדר שכזה. החוב הפיננסי של אי.די.בי פתוח עומד על כ-5.4 מיליארד שקל, מתוכו כ-4 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח. לאי.די.בי אחזקות חוב פיננסי של כ-2.1 מיליארד שקל, מתוכו כ-1.8 מיליארד שקל חוב למחזיקי האג"ח (הנסחרות בתשואה של מאות אחוזים).

היום דיווחנו כי מתרחב מהלך הפיטורים והקיצוצים בקבוצת כלל ביטוח. ל"גלובס" נודע כי עשרות עובדים בחברה, המשתייכת לקבוצת אי.די.בי, קיבלו היום הזמנה במייל לשימוע לפני פיטורים. גורמים בשוק טענו שמדובר בהיקף נרחב של למעלה מ-100 עובדים בכלל ביטוח, שקיבלו ויקבלו בימים הקרובים הודעה שכזו. לעומתם, מקורבים להנהלת החברה ציינו שמהיום ועד סוף השבוע יקבלו הודעה על פיטוריהם "רק" כ-30 עובדים, וכי אין תכניות קונקרטיות לפיטורים נוספים בחודשים הקרובים. בכלל ביטוח בחרו שלא להתייחס לנושא. מנתונים שהגיעו לידי "גלובס", מסתבר כי מאז מינויו של איזי כהן למנכ"ל כלל ביטוח, לפני כחודש וחצי, פוטרו או עזבו את החברה כ-80 עובדים, המהווים כ-2% מהפעילות בישראל.