לאמיצים בלבד: שוק מסוכן שזינק יותר מ-30% ב-6 חודשים

פטריק לגלנד, מנהל מחלקת המחקר בבנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל טוען כי המניות של מדינות הפריפריה באירופה ובייחוד של יוון, מהוות הזדמנות נדירה למשקיעים

משקיעים רבים המחפשים "לברוח" מחוף המבטחים של שוק האג"ח מחפשים כעת אסטרטגיות השקעה שונות שיניבו להם תשואות טובות. אנליסט מציע לאמיצים ביותר מבין אותם משקיעים אפשרות להשקעה במניות של מדינות הפריפריה באירופה, קרי, אותן מדינות הנחשבות לבעייתיות ביותר מבחינת מצבן הכלכלי. ליתר דיוק, אותו אנליסט מציע למשקיעים להיחשף לשוק המניות של יוון.

פטריק לגלנד, מנהל מחלקת המחקר בבנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל, טוען כי המניות של אותן מדינות פריפריה, ובייחוד של יוון, יהיו מקור לתשואות גבוהות עבור המשקיעים בשנים הקרובות. "חרף האיום התמידי לפרוש מגוש האירו, שריחף מעל יוון ב-2012, והיא נאלצה לעמוד בהתחיבויות רבות שכללו קיצוצים ורפורמות כדי לקבל חבילת חילוץ, שוק המניות היווני הצליח להפתיע ולרשום תשואות חיוביות", טוען לגלנד.

אומנם רבים עדיין חוששים שהמדינה מוכת החובות עלולה לפרוש מגוש האירו וגרמניה תמיד נחשבת לכלכלה החזקה של גוש האירו, אך הנתונים מדברים בעד עצמם. ב-6 החודשים האחרונים שוק המניות היווני רשם את התשואות הגבוהות ביותר - 30%. לשם השוואה, מדד הדאקס הגרמני עלה "רק" ב-17% באותה תקופה.

ה-ASE, מדד הבנצ'מרק היווני רשם תשואה של 33% ב-2012, בעוד מדד הדאקס רשם תשואה של 28% וה-S&P 500 סיים את השנה עם תשואה של כ-13.4%. "אנחנו יודעים שקיימים סיכונים רבים, אך שוק המניות היווני נסחר להערכתנו בדיסקאונט של כ-20%", טוען לגלנד. "נתקלנו במצב דומה בנכסים אחרים של מדינות הפריפריה כגון חברות טלקום", הוא מוסיף.

לגלנד, נזכיר הוא לא היחיד שאופטימי לגבי שוק המניות באירופה. גם עמיתו לעבודה, אלברט אדוארדס, האסטרטג הראשי של סוסייטה ז'נרל סבור כי המניות באירופה אטרקטיביות. בכנס שערך מוקדם יותר השבוע בנק ההשקעות ועסק באסטרטגיה לשנה הקרובה, אדוארדס, הנחשב לאנליסט פסימי במיוחד, טען כי שוק המניות האירופי הוא "הזדמנות של פעם בחיים".