קרן המטבע הבינלאומית: יוון צריכה עד 10 מיליארד אירו נוספים

בדוח שפרסמה הקרן אתמול עולה כי המדינה תצטרך בין 6.5-9.5 מיליארד אירו על מנת לממן את הפעילות השוטפת שלה בין השנים 2015-2016 ■ מדינות אירופה התחייבו לכסות את הבור הזה

קרן המטבע הבינלאומית פרסמה אתמול דוח לגבי יוון ובו נכתב כי המדינה צריכה בין 5.5-9.5 מיליארד אירו נוספים על מנת לכסות בור תזרימי צפוי בשנים 2015 ו-2016, כך מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס". בדוח נכתב כי הקרן כבר קיבלה הבטחות ממדינות אירופה כי הן יזרימו את הכספים החסרים לקראת השלמת כל התשלומים של חביל הסיוע למדינה.

מדובר בפעם הראשונה שבה קרן המטבע מפרסמת סכומים מדוייקים להיקף הכספים שיוון תצטרך מעבר לשנת 2014. גם הנציבות האירופית פרסמה בחודש דצמבר הערכות לגבי הצרכים הכספיים של יוון מעבר לשנים 2015-2016 ומההערכות של הנציבות עולה כי המדינה תצטרך סכום של כ-5.6 מיליארד אירו.

האחראי על יוון בקרן המטבע הבינלאומית פול ת'ומסן אמר היום לעיתונאים כי אירופה הבטיחה להמשיך בלתמוך יוון עד לסיום התוכנית ב-2016. ת'ומסן אמר כי בשל המורכבות הבעייה היוונית היא עומדת בפני "חוסר וודאות תמידי" ובשל כך יש צורך בהערכה מתמדת של המצב.

על פי הדרישות של קרן המטבע, כל תוכנית הלוואות צריכה לכלול מימון מלא של 12 חודשים לפחות, אחרת הקרן לא תעביר את כספי הסיוע. ת'ומסן אמר כי התוכנית של יוון ממומנת "במלואה עד שנת 2014" אך טען כי עדיין מוקדם מדי לקבוע אם המימון הנוסף שהמדינה עתידה לקבל יהיה נחוץ בסוף שנת 2014 או תחילת 2015.

"ההתחייבות של מדינות אירופה לכסות על הפער שנוצר, ללא קשר לגודלו, הוא בהתאם למדיניות שלנו, אפילו אם אין עדיין החלטה סופית שלהן בעניין", אמר ת'ומסן לעיתונאים. "מה שחשוב כעת הוא שמדינות אירופה ידעו שקיים הבור הזה, ושיהיה עליהם לכסות אותו".