"מדד ה-S&P 500 יעפיל לשיא חדש בחצי הראשון של 2013"

בני מוזס, מנכ"ל כוון בית השקעות, בשיחה עם "גלובס": "ב-2013 צפוי תיקון למעלה גם בציפיה לדוחות טובים יותר וגם בצמיחת התל"ג"

בית הנבחרים האמריקאי יצביע בשבוע הבא על ההצעה להעלות את תקרת החוב לתקופה של שלושה חודשים. מנהיג הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, אריק קנטור, אמר ביום שישי כי "בשבוע הבא נאשר העלאת תקרת החוב באופן זמני לשלושה חודשים, על מנת לתת לסנאט ולבית הנבחרים זמן להעביר תקציב".

בינתיים, נראה שהמשקיעים בוול סטריט לא כל כך מוטרדים מהסוגיה. בני מוזס, מנכ"ל כוון בית השקעות, אומר בשיחה עם "גלובס" כי הכוונה כעת היא להעלות את תקרת החוב באופן מוגבל על מנת לאפשר לקונגרס לבצע את הקיצוצים בתקציב ביחד עם העלות המסים. זאת בכדי שלא יצטרכו להעלות יותר את תקרת החוב.

"הפעם, בניגוד להתנהגות של הרפובליקנים ב-2011, כנראה שהם למדו את הלקח. הם הפתיעו והחליטו בשישי בלילה לתת ארכה להעלות את התקרה בסכום מסוים, כנראה טריליון דולר, כדי לתת למימשל להתכונן ביחד איתם והסנאט ולהגיע למסקנות בנוגע לעומק הקיצוץ. הם מציעים במידה ולא יצליחו להגיע להסכמות בנושא בתוך 3 חודשים אז כל חברי הקונגרס והסנאט לא יקבלו שכר. עד כדי כך".

- ואתה חושב שעוד טריליון דולר יספיקו וזאת תהיה הפעם האחרונה?

"הם יעלו בעד טריליון דולר. ייתכן שפחות. ואז, הם רוצים שבתוך 3 חודשים תהיה תוכנית שמוסכמת על כולם. כנראה שהזרם היותר פרקטי במפלגה הרפובליקנית ידו על העליונה כיום. הם גם מפסיקים לדבר על האיום ש'אם לא נאשר המדינה תהיה במצב של חדלות פרעון'. לכן כל הפחדים ששלטו בציבור האמריקאי יתפוגגו אחרי ההחלטה הזו. צריך לזכור שמדובר בתקציב שהרפובליקנים אישרו בעצמם כך שהם למעשה לא יכולים להתנגד לו".

- בינתיים המדדים ממשיכים לעלות לשיאים של 5 שנים.

"אני מעריך שהמדדים ימשיכו להעלות בצורה מתונה במשך שנים. זאת מאחר והחגיגות של האג"חים נגמרו. היה לנו שוק שורי כ-30 שנה באג"חים ומכאן ואילך קשה לי להאמין שיהיו תשואות הון משמעותיים באג"חים הממשלתיים, וגם הקופונים מאוד נמוכים. לכן כסף מתחיל לזרום לכיוון המניות ועם הזמן הקצב של ההזרמה יגדל, במיוחד שיש הרבה מניות בינלאומיות שנותנות דיבידנדים גבוהים יותר מהתשואה על האג"חים, ולחלקן יש מסורת של העלאת הדיבידנדים מדי שנה".

- מה יהיה בעונת הדוחות?

"יהיה בסדר גמור. הדוח של אינטל ביום שישי היה צפוי להיות חלש. ג'נרל אלקטריק מנגד נתנה דוח טוב ותחזית עוד יותר טובה. גם בתחום הפיננסים היו דוחות טובים. ב-2013 כולה צפוי תיקון למעלה גם בציפיה לדוחות טובים יותר וגם בצמיחת התל"ג. אם המצב ימשיך כך יש סיכויים טובים שנראה תיקון למעלה לתחזיות הצמיחה של ארה"ב לכיוון ה-3.5%".

- אז ה-S&P 500 יעלה לשיא חדש?

"כן. אני מעריך שבמהלך החצי הראשון של 2013, אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, המדד יעלה לשיא חדש, שזה עוד 5%-6% , זה הכל. המכפיל ל-2013 עומד על 13-14 לפי תחזיות הרווח לעומת מכפיל מסורתי של 16-17 בערך כך שהוא לא יקר".

*** המרואיין הינו מנכ"ל כוון בית השקעות, העוסק בניהול השקעות והוא עשוי להחזיק בני"ע המוזכרים בכתבה זו. אין לראות במאמר זה משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או הצעה לרכישת יחידות הקרן ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.