"הממשלה הבאה - תמהיל מכאיב של קיצוצים והעלאות מס"

כך סבור יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון ■ "יום אחרי הבחירות יוחזרו הסיסמאות הכלכליות של מערכת הבחירות לבוידעם הפוליטי"

"יום אחרי הבחירות יוחזרו הסיסמאות הכלכליות של מערכת הבחירות לבוידעם הפוליטי ממש כמו הנעליים הצבאיות אשר ממתינות לשרות המילואים הבא", כך סבור יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, בהתייחס להשפעה של הבחירות לכנסת על שוק ההון הישראלי.

לדבריו, "המשקיעים בשוק ההון הישראלי יחפשו ביום שאחרי הבחירות אינדיקציות ברורות לאחריות פיסקאלית מחודשת אשר תחזיר את מדינת ישראל לתוואי של יחס חוב תוצר פוחת. זאת, על מנת לתמוך בתשואות שפל בשוק אגרות החוב הממשלתי. הממשלה החדשה תהיה מחויבת לנפק תמהיל מכאיב של קיצוצי ממשלה וחבילת מיסים צרה ולשם כך היא תידרש להרכיב קואליציה איתנה בעלת עמוד שדרה מוצק שלא תתקפל עם הגזירה הראשונה שתיאלץ הממשלה להטיל".

על השפעת הקואליציה, אמר פגוט כי "במידה והמפה הפוליטית בבוקר שאחרי תהא מפולגת ונראה יהיה כי הקואליציה החדשה אשר תקום תתייצב על כרעי תרנגולת, השווקים יגיבו בשלילה ועלות מימון החוב הארוך של מדינת ישראל תזחל בהדרגה כלפי מעלה. הפעילים בשווקים מחפשים משילות מוגברת ובמידה ותוצאות הבחירות לא יגבירו את המשילות הפנימית הרי יהא בכך בשורה שלילית לשווקים".

לגבי זהותו של שר האוצר בממשלה הבאה, אמר פגוט כי "הסוגיה הפרסונאלית באשר לדמותו של שר האוצר בממשלה החדשה פחות אקוטית עבור המשקיעים כל זמן שרוח המפקד במשרד האוצר תיוותר כזו אשר דוגלת בשוק תחרותי ומדיניות פיסקאלית אחראית".

פגוט ציין כי "קידום תהליך מדיני, בהחלט יכול להיות מגה דובדבן עבור הכלכלה הישראלית בכלל ושוק ההון המקומי בפרט שכן הוא איננו מתומחר בשווקים ואילו השלכותיו הכלכליות כבירות, מנגד המילה בידוד מדיני - כלכלי מעבירה צמרמורת מסוימת בגבם של משקיעים רואי שחורות. תיפוף מחודש בתופי המלחמה בסוגיית האיום האיראני בקיץ הקרוב עלולה אף היא להשפיע לרעה על ביצועי הבורסה המקומית בשנת 2013".

"שווקים כידוע נעים למעלה ולמטה על בסיס מאזניים וירטואליים של מאזן בין ציפיות חיוביות ושליליות באשר לכיוון הכלכלה ולפיכך הממשלה החדשה תידרש לייצר חלומות גדולים יותר עבור המשקיעים הריאלים והפיננסים בניסיון להותיר את המוסדיים עם רכיב השקעות גדול בשוק המקומי ולעודד משקיעים זרים להשקיע במשק הישראלי ובמניות של חברות ישראליות", סיכם.