סופית: הוארך חוזה ההעסקה של ענת לוין בפועלים

בשנת 2011 עמדה עלות ההעסקה של לוין בבנק על כ-4.5 מיליון שקל ■ לצד לוין הוארכה כהונתם של המשנים למנכ"ל, לילך אשר טופילסקי ודני קולר

ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, שם קץ לשמועות בשוק ו"נועל" בבנק את המשנה למנכ"ל וראש חטיבת שווקים פיננסיים ענת לוין לשלוש שנים נוספות, כך נודע ל"גלובס". נוסף על כך, הוארכה כהונתם של המשנים למנכ"ל הבנק, לילך אשר טופילסקי ודני קולר. מבנק הפועלים לא נמסרה תגובה לידיעה.

מדוחות הפועלים ל-2011 עולה כי לוין קיבלה בשנה זו שכר ותגמולים בעלות כוללת של כ-4.5 מיליון שקל, ומשכורתה הבסיסית היוותה כשליש מסכום זה. לוין נחשבת לאחת ממנהלי הכספים המובילים בשוק, ובעקבות המעמד שאליו הגיעה הפכה גם לבת-סמכא בענייני רגולציה. כך, היא לקחה חלק בוועדת חודק, שהגדירה למוסדיים את כללי ההשתתפות בשוק האג"ח הקונצרני.

הארכת כהונתה של לוין בבנק מגיעה על רקע חרושת שמועות שלפיה הוצע לה לאחרונה תפקיד בכיר בכלל ביטוח, על-ידי המנכ"ל הנכנס איזי כהן, שאותו היא מכירה שנים ארוכות. לוין הייתה בעבר מנהלת ההשקעות הוותיקה והמוערכת של מגדל, תפקיד שאותו קיבלה בעת שכהן שימש כמנכ"ל מגדל. בין השניים היו, וישנם, קשרים חמים, אמון והערכה.

על רקע זה נפוצו שמועות, שהוכחשו על-ידי כל הצדדים, שלפיהן כהן ישמח לראות את לוין כמשנה למנכ"ל וראש חטיבת ההשקעות, הפיננסים והמימון בכלל ביטוח (חטיבה שצפויה להצטמצם לאחר מכירת עיקר פעילויות כלל פיננסים ומכירה עתידית של חלק מפעילויות האשראי הצרכני והעסקי).

דובר כלל ביטוח הכחיש מכל וכל כי נעשתה פנייה ללוין. מועמד לתפקיד הוא רועי יקיר, מנכ"ל כנף, זרוע ניהול ההשקעות של הקבוצה.

קודם שהצטרפה לבנק הפועלים, במאי 2010, סומנה לוין כמועמדת לתפקיד מנכ"לית בית ההשקעות פסגות, ואף לתפקיד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר.

שקט תעשייתי

כאמור, לצד הארכת הסכם ההעסקה של לוין בבנק, הוארכו ההסכמים עם כמה בכירים נוספים בו: לילך אשר טופילסקי, משנה למנכ"ל וראש החטיבה הקמעונית, המכהנת בהנהלת הבנק מאז דצמבר 2007, ודני קולר, משנה למנכ"ל וראש החטיבה הבינלאומית, האריכו את ההסכם שלהם בשלוש שנים..

הארכת ההתקשרות של הבנק עם שלושת מנהלי הפעילות הללו מצטרפת להארכת התקשרות אחרת שהוביל המנכ"ל ציון קינן לאחרונה, עם בכיר נוסף בפעילות עסקית מרכזית של הבנק. לפני חודשים ספורים האריך קינן את כהונתו של שמעון גל, משנה למנכ"ל וראש החטיבה העסקית בבנק, בשלוש שנים גם כן.

גם במקרה של גל, שמו נקשר עד אז כמועמד לתפקידים בכירים אחרים מחוץ לבנק הפועלים. לאור כל אלה נראה שמבחינת קינן הושג לשלוש השנים הבאות שקט תעשייתי בחטיבות הפעילות העסקית של הבנק - מנועי ההכנסות והרווחים שלו.