הבנק היפני מציג: יעד אינפלציה של 2% והרחבה מוניטארית

הבנק המרכזי היפני משיק הלילה, כצפוי, תוכנית מרחיבה לריסון הדיפלציה - רכישה של עד כ-13 טריליון ין בחודש החל מינואר 2014, ללא הגבלה, עד עמידה ביעד אינפלציה של 2%

הבנק המרכזי היפני משיק הלילה (ג'), כצפוי, תוכנית מרחיבה לריסון הדיפלציה במדינה - והכריז על רכישות אג"ח בלתי-מוגבלות, בהיקף של עד כ-13 טריליון ין (145 מיליארד דולר) בחודש, החל מינואר 2014 - וזאת, בכדי לעמוד ביעד אינפלציה של 2%, אותו הציב.

הכרזתו של הבנק נמסרה במשותף, באופן רשמי, עם ממשלת יפן - וזאת בהתאם להצהרותיו של ראש ממשלת יפן שינזו אבה, שאמר לפני מספר שבועות כי יבצע פעולות מוניטאריות אגרסיביות כדי לאושש את הכלכלה.

כל 23 הכלכלנים שנשאלו בסקר "בלומברג", צפו את המהלך היום, כאשר ממוצע ההערכות הסתכם בכ-10 טריליון ין (של רכישות בחודש).

"הבנק היפני מתקדם לעבר טריטוריה חדשה", אמר מסאקי קאנו, מנהל השקעות ב-JP מורגן, ולשעבר כלכלן בכיר בבנק היפני. "יעד אינפלציה של 2% יהיה קשה להשגה בקרוב, ולפיכך סביר שנראה את הבנק ממשיך ברכישות אג"ח".

בהתאם להודעת הבנק, שואף הנגיד היפני מסאקי שירקוואה (אשר צפוי לסיים את תפקידו באפריל השנה), להגיע ליעד האינפלציה "מוקדם ככל הניתן" - כאשר לפי התחזיות הרשמיות של הבנק, צפויה האינפלציה לעמוד על כ-0.9% עד לפתיחת השנה הפיסקאלית הבאה, באפריל 2014.

בציפייה להכרזה על המדיניות המרחיבה, נחלש הין בכ-10% מול הדולר מאז אמצע חודש נובמבר 2012, בעוד מדד הניקיי היפני עלה במשך 10 שבועות ברציפות - הראלי הארוך ביותר של המדד המרכזי מאז 1987.