הפורום הכלכלי העולמי: "אי-השיוויון - איום על האנושות"

הכלכלן הגרמני קלאוס שווב, אשר ייסד ועומד בראש הפורום הכלכלי העולמי: "אם לא נוודא שהצמיחה העולמית תהיה תקפה לכולם - הדבר יערער את האנושות כולה"

אי-שיוויון הוא האיום המרכזי על האנושות כולה, רק סבור הכלכלן הגרמני קלאוס שווב (Schwab), אשר ייסד ועומד בראש הפורום הכלכלי העולמי (ה-WEF), שמתקיים מדי שנה בדאבוס אשר בשווייץ. שווב אמר את הדברים בריאיון ל-CNBC הלילה (ג'), לאחר שנתונים דומים עלו מהסקר השנתי של ה-WEF - שפורסם בחודש שעבר.

"יש הבדלים גדלים בעולם: אנו צריכים יותר לכידות... אם לא נוודא שהצמיחה העולמית תהיה תקפה יותר לגבי כולם ורמות האבטלה הנוכחיות יימשכו, בעיקר בקרב צעירים, אזי הדבר יערער את האנושות כולה", אמר שווב.

באשר לביקורות חיצוניות באשר ל-WEF, פורום אשר מרוכב ברובו ממנהלים בכירים בעולם ומעטים המחזיקים במרבית העושר העולמי, אמר שווב: "אנו שואפים לדיאלוג, דמוקרטיה ללא דיאלוג אינה אפשרית".

לפי סקר ה-WEF בקרב כ-1,000 כלכלנים, עשירים ואנשי עסקים בכירים, אשר פורסם בחודש שעבר - צויין אי-השיוויון כמרכיב הסיכון המרכזי לאנושות, מזה השנה השנייה ברציפות.

"על פוליטיקאים לנקוט בצעדים כדי לעודד צמיחה שיוויונית יותר", סיכם שווב. "אך זו לא רק משימה לפוליטיקאים, אלא גם לאנשי עסקים. זה הזמן לנקוט בצעדים בעניין".