גוגל הכתה התחזיות - המניה מזנקת 4.5% במסחר המאוחר

(עדכון) - אנליסטים ציפו לרווח של 10.57 דולר למניה ברבעון הרביעי של 2012 ■ ההכנסות הסתכמו ב-11.3 מיליארד דולר - מתחת לתחזיות

גוגל הרוויחה 10.65 דולר למניה ברבעון הרביעי של 2012 על הכנסות של 11.34 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים בשורת הרווח. קונצנזוס התחזיות עומד על רווח של 10.57 דולר למניה לצד הכנסות של 12.38 מיליארד דולר. המניה עולה ביותר מ-4.5% במסחר המאוחר בוול סטריט.

לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד הכניסה גוגל 8.13 מיליארד דולר, והרווח הנקי למניה עמד על 9.5 דולר.

הכנסות גוגל כולל חטיבת Motorola Home עלו ב-50% ל-12.16 מיליארד דולר. גוגל מתייחסת לחטיבת מוטורולה כאל "פעילות מופסקת" בדוחות הללו, כלומר היא מפרידה בין תוצאותיה הכספיות לתוצאות של חטיבת מוטורולה. הפיצול הזה גרם לבלבול רב בקרב אנליסטים בוול סטריט.

כבר ביום שישי הזהירה החברה כי רבים מהאנליסטים בוול סטריט לא התאימו את תחזיתם כך שתשקף את השפעת המכירה הנמשכת של עסקי מוטורולה הום, אשר נמכרת לחברת אריס עבור 2.35 מיליארד דולר.

על אף שברוב המקרים גוגל מכה את תחזיות האנליסטים גם בשורת הרווח וגם בשורת ההכנסות, בארבעת הרבעונים האחרונים מנייתה ירדה בשבוע שלאחר הדוחות ב-5.38% בממוצע. מדובר בירידה גדולה הרבה יותר מהשוק בכללותו או סקטור הטכנולוגיה - שלא ירדו מעל 1.5% לאחר דוחות גוגל.

מספר אנליסטים הביעו לפני פרסום הדוח דאגה מהשפעות המשבר הכלכלי הנמשך על תוצאות החברה, כמו גם המעבר ההולך וגובר לסלולר על חשבון מחשבים אישיים, מה שמביא לירידה בלחיצה על פרסומות של גוגל.

בשבוע שעבר, טענו כלכלני נומורה כי על אף שלא ברור טיב תוצאות הרבעון הרביעי, מניית גוגל עדיין שווה דירוג "קנייה", במחיר יעד של 860 דולר, לעומת מחיר קודם של 840 דולר.