הצרות של אפל: מובסת במכירות סמארטפונים בסין

"בלומברג": China Wireless Technologies - המחזיקה בנתח שוק קטן פי 100 מזה של אפל - עוקפת את החברה בהיקף מכירות הסמארטפונים בסין

הצרות של ענקית הטכנולוגיה אפל, נמשכות. לפי דווח "בלומברג" הבוקר (ד'), אפל מובסת בהיקף מכירות מכשירי הסמארטפון בסין על ידי חברה בשם China Wireless Technologies - המחזיקה בנתח שוק קטן פי 100 מזה של יצרנית האייפון 5.

לפי הדווח, China Wireless מוכרת בשוק הסיני מכשיר סמארטפון בשם Coolpad 8060 במחיר של 619 יואן (100 דולר בלבד) - כ-20% פחות ממחירו של האייפון 5 הזול ביותר, הנמכר במדינה. לפי הערכות אנליסטים, החברה צפויה להגדיל השנה את מכירות ה-Coolpad בכ-40% ל-28 מיליון יחידות.

אפל, אשר צפויה לדווח היום על תוצאותיה הכספיות (ועל כך, בהמשך), לא צפויה לעקוף את China Wireless במחירי האייפון הנוכחיים. לפי דיווחים בסוכנויות זרות, אפל מפתחת לבינתיים גרסת אייפון זול יותר, אשר צפוי לעלות בין 99 ל-149 דולר ליחידה.

אפל תדווח כאמור מחר את תוצאותיה הכספיות, כאשר לפי סקר "בלומברג" צפויה החברה להציג ירידה של כ-2% ברווח הנקי ל-12.8 מיליארד דולר (או 13.48 דולר למניה), וכן עלייה של 18% בהכנסות ל-54.8 מיליארד דולר - מה שצפוי להיות קצב הגידול האיטי ביותר בהכנסות הרבעוניות של החברה, מאז 2009. בכל רבעון מאז שנת 2003, נציין, הציגה אפל עלייה של 10% ומעלה ברווח הנקי.

קרנה של אפל ירדה באחרונה בעקבות מספר דיווחים מדאיגים, וביניהם חשיפת ה"וול סטריט ג'ורנל" בדבר האטה אפשרית במכירות האייפון 5 של החברה. כעת, לאחר שצללה מהשיא שרשמה בספטמבר (705 דולר), רבים תוהים אם דוחות אפל יצליחו לתמוך במניה, או שהיא תמשיך להעיב על השווקים.

משקלה של אפל במדד ה-S&P500 עומד על 3.8% ומשקלה בנאסד"ק עומד על כ-10%. המנייה צנחה כאמור בכמעט 30% מאז ספטמבר, תוך שהיא מוחקת למשקיעים 190 מיליארד דולר (בשווי שוק של החברה). כלכלנים ואנליסטים, לבינתיים, ממשיכים להיות מודאגים.