dkpartners רכשה אג"ח אלביט הדמיה לצד יורק

שתי הקרנות רכשו באחרונה כ-15% מאג"ח חברת ההשקעות של מוטי זיסר בהשקעה של כ-200 מיליון שקל

עוד קרן השקעות זרה תופסת פוזיציה בחברת השקעות מקומית, שהנפיקה אג"ח שנסקו ל"תשואות זבל".

אל קרן הפרייבט אקוויטי יורק (שביצעה אשתקד השקעה מוצלחת באג"ח אי.די.בי פתוח) הצטרפה על פי ההערכות קרן הגידור האמריקנית dkpartners בהשקעה שבוצעה לאחרונה באג"ח אלביט הדמיה. כך נודע ל"גלובס".

ככל הידוע רכשו שתי הקרנות כ-15% מהאג"ח של חברת ההשקעות, שבשליטת מוטי זיסר, בהשקעה של 150-200 מיליון שקל תמורת אג"ח בערך מתואם בשווי כפול.

dkpartners היא קרן המשקיעה בחברות, אשר נמצאות במצוקה דרך החוב או המניות שלהן, מתוך הערכה שאותן חברות עומדות בפני שינוי כתוצאה מהסדר חוב. הקרן הוקמה על ידי תומס קמפנר, ומשרדיה הראשיים בניו יורק. הקרן מיוצגת בישראל על ידי אבי פרידמן, ובדומה ליורק (המיוצגת על ידי ג'רמי בלנק) גם היא מנהלת השקעות בהיקף של יותר מ-10 מיליארד דולר.

כמו במקרה של אי.די.בי פתוח (שבה רכשה קרן יורק כ-20% מהאג"ח), גם היום המשקיעים המקומיים הגיבו בחיוב לידיעה: אג"ח אלביט הדמיה זינקו בשיעור של עד 16%, והן עדיין נסחרות ב"תשואת זבל" של 243%.

לאלביט הדמיה חוב אג"ח כולל של כ-2.5 מיליארד שקל. בחודש האחרון ספגה החברה הורדת דירוג גורפת של חמש רמות משתי חברות הדירוג המקומיות, ל"רמת השקעה ספקולטיבית". ביום ראשון התכנסו מחזיקי כל 8 סדרות האג"ח של החברה, ועד מחר יוחלט האם להקים נציגות משותפת.

מחלוקת בין מחזיקי האג"ח

ל"גלובס" נודע, כי במקרה שיוחלט על הקמת נציגויות נפרדות, מחזיקי האג"ח הארוכות צפויים לפנות לביהמ"ש לבקש צו מניעה נגד תשלום אג"ח של 80 מיליון שקל בחודש הבא.

המחלוקת העיקרית כיום היא בין מחזיקי האג"ח הקצרות (א' ו-ב'), שאמורות להיפרע במלואן בתוך שנה, לבין יתר סדרות (ג' עד ז'), שאמורות להיפרע עד 2021.

אלביט הדמיה מתמקדת בתחום הנדל"ן במזרח אירופה ובהודו. בנוסף, היא פועלת בתחום הביומד באמצעות חברת אלביט מדיקל. פעילות הנדל"ן מבוצעת בעיקר באמצעות החברה הבת פלאזה סנטרס, שמניותיה נסחרות בלונדון ובוורשה.

לפי דוח מקורות ושימושים עדכני, שפרסמה אלביט הדמיה, היא אמורה לשלם השנה 732 מיליון שקל, אך כרגע יש בקופתה מזומנים בגובה 116 מיליון שקל בלבד. החברה צופה מקורות בגובה של כמיליארד שקל השנה, אך לא ברור כיצד תצליח לעמוד בתחזית האופטימית.