נציגי אג"ח אידיבי פיתוח: להשיב דיבידנדים שחולקו שלא כחוק

דובר אי.די.בי: "כל חלוקות הדיבידנדים בוצעו כדין, על יסוד החלטות שהתקבלו כדין בידי האורגנים המוסמכים של אי.די.בי חברה לפיתוח, וזאת תוך עמידה בכל המבחנים הקבועים בחוק החברות"

עורכי הדין המייצגים את הנציגות המשותפת והנאמנים למחזיקי אגרות החוב (מסדרות ז'-י') של אי.די.בי פתוח הנמצאת בשליטת נוחי דנקנר שלחו היום (ד') מכתב לחברה בו נטען שחלוקות הדיבידנד שנעשו על-ידי החברה בשנים 2007 ועד 2011 הינן בגדר חלוקה אסורה.

בנוסף, טוענים הנציגים כי ביצוע הצעות הרכש העצמיות על-ידי החברה (בשנים 2008 ו-2009), אשר כתוצאה מהן הפכה החברה לחברה פרטית, גרעו כספים מקופת החברה לשירות האינטרסים של בעלי המניות שלה על חשבון נושיה.

במכתב מתבקשת אי.די.בי פיתוח, טרם הגשת בקשה לאישור תביעה נגזרת, למצות את זכויותיה בדרך של הגשת תובענה להשבת הדיבידנדים (לרבות תמורות ששולמו במסגרת הרכישות העצמיות) ששולמו לפי הנטען בחלוקה אסורה, לבעלת השליטה בחברה (אי.די.בי אחזקות) או לבעלי מניות אשר כיהנו כדירקטורים, מנהלים כלליים או היו בעלי השליטה בחברה במועדי החלוקות האמורות.

לחלופין מבקשים הנציגים במכתב, ככל שהשבת הדיבידנדים אינה אפשרית או אינה ישימה, לנקוט בכל הפעולות הנדרשות לשם קבלת פיצוי מירבי על הנזקים שנגרמו, כנטען, כתוצאה מהחלוקות האמורות ממי שגרמו לנזקים אלה.

דובר קבוצת אי.די.בי מסר בתגובה כי "כל חלוקות הדיבידנדים בוצעו כדין, על יסוד החלטות שהתקבלו כדין בידי האורגנים המוסמכים של אי.די.בי חברה לפיתוח, וזאת תוך עמידה בכל המבחנים הקבועים בחוק החברות".