נעילה מעורבת בבורסה; מלאנוקס צנחה 14%, בבילון 4.5%

המדדים בוול סטריט המשיכו אמש בהתקדמות ■ פקיעת המעו"ף: 1,196.94 נק' ■ אפל פרסמה דוח מאכזב ■ מלאנוקס פרסמה תחזית הכנסות נמוכה מאוד לרבעון הנוכחי ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל

המסחר באחד העם נחתם היום (ה') במגמה מעורבת, כאשר מדד הבנקים סיים בעליות של כ-0.65%. יום המסחר נפתח באיחור עקב הירידה החדה במניית מלאנוקס. אופציות המעו"ף לחודש ינואר פקעו הבוקר ומדד ת"א 25 לפקיעה נקבע על 1,196.94 נק'. זאת, לאחר שהמדדים בוול סטריט המשיכו אמש בהתקדמות ובבורסות אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול בעליות שערים, על רקע ההחלטה של בית הנבחרים האמריקאי להצביע בעד הארכת מועד העלאת תקרת החוב הממשלתית. כמו כן, כיוון השווקים הושפע מההכרזה של הבנק היפני על מדיניות מרחיבה, החל מסוף השנה.

בזירת הפוליטית, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לנשום לרווחה: יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד הודיע אמש כי הקמת גוש חוסם אינה עומדת על השולחן. "שמעתי גם את הדיבורים על גוש חוסם, אני רוצה להוריד את זה מהשולחן. זה לא הולך לקרות גוש חוסם עם חנין זועבי", הצהיר לפיד הערב במסיבת עיתונאים מאולתרת. "אזרחי ישראל בחרו אתמול בשפיות וחזר להם הצבע ללחיים", המשיך לפיד, "ראש הממשלה דיבר היום על כל הנושאים שאנחנו דיברנו עליהם במשך כל השנה - שיוויון בנטל ודיור. אנחנו נדאג לזה שהמקום הזה יהיה טוב יותר", אמר.

בתקופת הבחירות, העצבנות ניכרת בשווקים", כך אמר יו"ר מיטב בית השקעות, צבי סטפק במסגרת הכנס השנתי ללקוחות מיטב טרייד שנערך בבית ציוני אמריקה. יו"ר מיטב עסק בנאומו בשוק ההון ערב הבחירות בישראל והתרחישים האפשריים בשוק הישראלי בשנת 2013. "בתקופת בחירות, ניכרת העצבנות של השווקים בסטיות התקן העולות. קיים חשש בשוק ההון מקושי בהקמת ממשלה יציבה, אמר סטפק, והדגיש, כי ממשלה צרה לא טובה לשוק מכיוון שיהיה קשה לה להעביר תקציב. עוד הוסיף, כי לא משנה מי יהיה בשלטון, אנו צפויים לראות שילוב של העלאות מיסים וקיצוץ תקציב. (לסיפור המלא)

אפל מאכזבת

אפל דיווחה אמש לאחר המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של 2012, (הרבעון הפיסקלי הראשון) כאשר החברה הצליחה לעקוף את תחזית הרווח ולעמוד בתחזית ההכנסות. האם התוצאות הללו יספיקו כדי להשיב את אמון המשקיעים ולבלום את גל המימושים ממנו סבלה המניה בשבועות האחרונים? ימים יגידו. בשורה התחתונה החברה רשמה רווח נקי של 13.1 מיליארד דולר או 13.81 דולר למניה, בהשוואה לרווח נקי של 13.1 מיליארד או 13.87 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

אפל פרסמה גם תחזיות לגבי הרבעון הראשון של 2013, לפיהן היא צופה הכנסות בטווח של 41-43 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 45.6 מיליארד דולר. החברה לא פרסמה תחזית רווח ואיכזה גם לגבי תחזית המרווח השולי שלה - 38%., עניין שאיכזב מאוד את המשקיעים שקיוו כי החברה תחזור למרווח השולי הקבוע שלה - 40%. בעקבות התחזית המאכזת מניית החברה צללה בכ-9.8% במסחר המאוחר.

מלאנוקס צונחת

חברת הטכנולוגיה מלאנוקס פרסמה אמש (ד') בתום המסחר בוול סטריט את תוצאותיה לרבעון האחרון של 2012 ולשנה כולה. בשורה העליונה, החברה איכזבה ורשמה הכנסות של 122.1 מיליון דולר, עלייה של 68% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז רשמה החברה הכנסות בהיקף של 72.7 מיליון דולר, אך מתחת לתחזיות האנליסטים. לגבי השנה כולה, מלאנוקס רשמה גידול של כ-93% בהכנסות ל-500.8 מיליון דולר, לעומת 259.3 מיליון דולר ב-2011. הנהלת החברה פרסמה תחזית מאוד מאכזבת לרבעון הראשון של 2013: הצפי הוא להכנסות של 78-83 מיליון דולר בלבד לעומת צפי אנליסטים לכ-130 מיליון דולר. מניית מלאנוקס צללה בכ-20% במסחר המאוחר ויורדת גם הבוקר בתל-אביב.

טבע , מנגד, עולה עקב פער ארביטראז' חיובי של כ-1.3% מול ניו-יורק. גם אלביט מערכות עולה עקב פער חיובי של כ-2% .

איש העסקים חיים סבן מתקרב להשלמת רכישת פרטנר . החברה הודיעה היום לבורסה כי סבן רכש 3.2 מיליון מניות פרטנר מידי בנק לאומי, שהוחזקו ע"י החברה הבת לאומי פרטנרס. במסגרת העסקה יקבל סבן לידיו כשני שלישים מהחזקות סקיילקס בפרטנר (כ-31%), תמורת כ-250 מיליון שקל, במחיר של 32 שקל למניה.

ישראמקו ומודיעין דיווחו כי הממונה על ענייני הנפט אישר את התוכניות לגבי קידוחי דניאל מזרח ודניאל מערב.

אתמול דיווחנו כי חברת התרגום והאינטרנט בבילון מפטרת כ-30 איש במערך המכירות. כך נודע ל"גלובס". על פי הערכות, עתידה החברה לגייס לשורותיה אנשי תוכנה ופיתוח.

חברת שמן נפט וגז דיווחה הבוקר כי בעקבות פינוי צוות העובדים מאסדת הקידוח עקב דרישת מערכת הביטחון צפוי תקציב קידוח "ים 3" לגדול בסך של כ-4 מיליון דולר (בסך הכל, בגין 100% מהזכויות). עוד מדווחים בשמן כי נכון להיום עובדי אסדת הקידוח ממשיכים בביצוע הקידוח כמתוכנן.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]