שפע ימים מזנקת 8.1%: מצאה אבן יקרה בגודל 5.72 קראט

שפע ימים נסחרת במחזור גבוה שמתקרב לממוצע המסחר היומי ■ המניה איבדה משוויה כ-85% בשנה האחרונה, והיא נסחרת כרגע לפי שווי של 53 מיליון שקל ובמחיר של 24 אגורות למניה

חברת שפע ימים (לשעבר אלוני מיתר), העוסקת בחיפוש וכריית אבנים יקרות, מדווחת היום (ה') לבורסה כי במסגרת פעילות האקספלורציה שביצעה באחד משטחי החיפושים שבהם יש לה היתר, נמצאה אבן חן יקרה מסוג "ספיר" בגודל של 5.72 קראט.

בתגובה להודעה, מניית שפע ימים מזנקת בבורסה ב-8.1%, במחזור גבוה שמתקרב לממוצע המסחר היומי. המניה איבדה משוויה כ-85% בשנה האחרונה, והיא נסחרת כרגע לפי שווי של 53 מיליון שקל ובמחיר של 24 אגורות למניה.

החברה מסבירה, כי אבן ספיר מאופיינת בדרגת קשיות גבוהה, אשר למיטב ידיעתה של החברה, פרט ליהלום ולמויאסנייט הטבעי, הינה בעלת דרגת הקשיות הגבוהה ביותר מבין אבני החן.

לפי הודעת החברה, עד היום נמצאו בשטחי ההיתרים אלפי אבני ספיר בגדלים שונים, שהגדולה שבהן עד היום הינה במשקל של 2.36 קראט. מציאת אבן הספיר, במיקום ובעומק שבו נמצאה, מאששת את הנחות העבודה של החברה ביחס לאזור הפעילות, לפיהן אפשרית חשיפת מרבצים בהם עשויים להימצא אבנים יקרות בכמויות מסחריות.

שפע ימים מבקשת לציין, כי אין באמור כדי להעיד על מציאת מרבץ בעל כדאיות כלכלית; כי שווי השוק של אבן הספיר שנמצאה איננו מהותי; וכי אין כל ודאות כי אכן יימצאו מרבצים בעלי כדאיות כלכלית בעתיד.

שפע ימים עוסקת, כאמור, בחיפוש וכריית אבנים יקרות בשטח צפון הארץ, בין השאר בנחל הקישון, והיא נמצאת בשליטת משפחת טאוב. מנכ"ל החברה הוא אברהם טאוב ויו"ר הדירקטוריון הוא שמעון הייבלום.