קולות החיילים העלו את בנט במנדט על חשבון רע"ם-תע"ל; קדימה בפנים

הלל קוברינסקי, שניהל את הקמפייין של "יש עתיד", מונה ליו"ר המו"מ הקואליציוני מטעמה

בוועדת הבחירות המרכזית השלימו הבוקר (ה') את ספירת הקולות. לאחר פתיחת המעטפות הכפולות מההצבעות שנערכו בצה"ל, בבתי הסוהר, בבתי החולים ובנציגויות הדיפלומטיות, עולה כי הבית היהודי, מפלגתו של נפתלי בנט, מקבלת עוד מנדט ומספר 12 ברשימה, שולי מועלם, תהיה חברת כנסת.

הבוקר פרסם בנט סטטוס בפייסבוק ובו עדכן את הגולשים כי קולות החיילים הכניסו לכנסת את מועלם, אלמנתו של סא"ל משה מועלם, שנהרג באסון המסוקים. מועלם, תושבת גוש עציון, מכהנת כסגנית יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל. בסטטוס שהעלה, עקץ בנט את ש"ס על שעקף אותה במספר המנדטים.

מי שככל הנראה תאבד מנדט היא מפלגת רע"מ-תע"ל. עד כה נמנו למפלגה חמישה מנדטים, אך ככל הנראה היא תיאלץ להסתפק בארבעה. ח"כ אחמד טיבי אמר הבוקר בגלי צה"ל, כי "עוד 1,000-2,000 קולות היו משאירים ומבטיחים את המנדט החמישי שלנו. בנט לא היה עובר אם אנשים לא היו יושבים בבתי קפה, יוצאים לפיקניק או מחרימים".

בשורה משמחת קיבל הבוקר גם יו"ר קדימה, שאול מופז, לאחר שעם תום ספירת הקולות התברר כי המפלגה עברה את אחוז החסימה ומופז וישראל חסון יכהנו כח"כים, גם בקדנציה הקרובה. על פי הערכות, יציע נתניהו לקדימה להיכנס לממשלה.

במפלגות נמשכת ההיערכות למו"מ הקואליציוני, שיחל רשמית רק בסוף השבוע הבא, לאחר שימליצו בפני הנשיא על המועמד להרכבת הממשלה.

בראש הצוות של יש עתיד יעמוד מי שניהל את קמפיין המפלגה בבחירות, תא"ל (מיל') הלל קוברינסקי. לצידו יעמדו אורי שני ודני וסלי. את הצוות ילוו עוה"ד רונן אביאני וגיא בוסי, יועציה המשפטיים של יש עתיד.

את ישראל ביתנו ייצגו מקורביו של אביגדור ליברמן, עו"ד יואב מאני ורו"ח משה לאון. את הליכוד ייצג מקורבו של נתניהו, עו"ד דוד שמרון וככל הנראה גם ראש הסגל לשעבר, נתן אשל, שהורחק מהלשכה בעקבות פרשת ההטרדה. עד כה התקשר נתניהו ללפיד ולראשי ש"ס אלי ישי, אריה דרעי ואריאל אטיאס וכן לראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני, וסיכם כי ייפגש עימם בקרוב. בנט עדיין לא קיבל הזמנה לפגישה מרה"מ. במערכת הפוליטית מעריכים שאף שלפיד דורש פתרון לשוויון בנטל, תימצא הנוסחה שתאפשר ישיבה משותפת של יש עתיד וש"ס בממשלה.