האם חברות הענק שידווחו השבוע יתמכו בגל השורי העצום?

כ-76% מבין 147 החברות ב-S&P 500 שפרסמו עד כה את הדוחות הכספיים שלהן עקפו את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח הנקי ותמכו בגל העליות האחרון ■ מצעד המדווחות: יאהו, אמזון, פייסבוק ועוד

עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2012 ולשנה הכולה נמצאת בעיצומה ועד כה חברות רבות הצליחו להכות את התחזיות ולתמוך בגל העליות שהוביל את מדד ה-S&P 500 לשיא של 5 שנים ולרצף העליות הארוך ביותר מאז 2004. אז אילו חברות צפויות לדווח על תוצאותיהן השבוע והאם הדוחות הללו יספיקו לתמוך בגל העליות? נחכה ונראה.

נזכיר, כ-76% מבין 147 החברות ב-S&P 500 שפרסמו עד כה את הדוחות הכספיים שלהן עקפו את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח הנקי, בעוד ש-67% עקפו את תחזיות ההכנסות.

מצעד המדווחות:

1. יאהו - תדווח היום (ב') על תוצאותיה. אנליסטים בוול סטריט צופים כי החברה תרשום רווח של כ-27 סנט למניה והכנסות של 1.21 מיליארד דולר. המשקיעים ינסו לבחון האם חל שיפור בתוצאות החברה לאחר שמאריסה מאייר נכנסה לתפקיד המנכ"לית לפני כ-6 חודשים.

2. קטרפילר - גם החברה לייצור ציוד מכני כבד תפרסם היום לאחר סגירת המסחר את תוצאותיה. לפי סקר האנליסטים של חברת FactSet, החברה צפויה לרשום רווח של 1.7 דולרים למניה והכנסות של כ-16 מיליארד דולר.

3. הארלי דיווידסון - יצרנית האופנועים הקלאסיים צפויה לפרסם מחר (ג') רווח של 32 סנט למניה והכנסות של 986.9 מיליון דולר. באוקטובר 2012 החברה הודיעה כי בכוונתה לצמצם הוצאות בשיעור של 35-45 מיליון דולר.

4. פורד - מכירות הרכב של אחת היצרניות הגדולה בעולם עשויים לגדול, בעקבות עלייה במכירות של רכב ה-F-150 של החברה. לפי התחזיות בוול סטריט, החברה צפויה לרשום רווח של 25 סנט והכנסות של 33.44 מיליארד דולר.

5. אמזון - קמעונאית האינטרנט ויצרנית הקוראים האלקטרונים צפויה לדווח ביום ג' על רווח של 27 סנט למניה והכנסות של 22.23 מיליארד דולר. המשקיעים והאנליסטים ינסו לבחון כיצד התמודדה החברה בעונת החגים האחרונה.

6. בואינג - חברת התעופה צפויה לדווח ביום רביעי על רווח של 1.19 דולרים למניה והכנסות של 22.32 מיליארד דולר. אנליסטים מציינים כי יש לשים לב לגבי התפתחויות חדשות בנוגע לפרשת התקלות במטוסי הדגל של החברה, ה-787 ולגבי ההשפעה של פרשה זו על תוצאות החברה.

7. פייסבוק - לאחר שמניית החברה עשתה "קאמבק" וזינקה בכ-60% ב-3 החודשים האחרונים המשקיעים ינסו לגלות האם החברה תחשוף תוכנית אסטרטגית חדשה, מעבר למנוע החיפוש החדש עליו היא הכריזה לפני מספר שבועות. לפי התחזיות בוול סטריט, רווחי החברה יסתכמו ב-15 סנט למניה והכנסותיה ב1.51 מיליארד דולר. נציין כי הסנטימנט בוול סטריט עבר להיות שורי מאוד על מניית הרשת החברתית ובנק אוף אמריקה אף העניק לה מחיר יעד של 35 דולר למניה, לעומת מחיר יעד של 31 דולר למניה.

8. אקסון מובייל - חברת האנרגיה חזרה השבוע להיות החברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, לאחר שאפל איבדה את כוחה. קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט מצביע על רווח של 2.02 דולרים למניה והכנסות של 117.3 מיליארד דולר, כאשר החברה תדווח ביום שישי.