ההיסטוריה חוזרת בענף הביטוח: ההסתדרות הודיעה על הקמת ועד עובדים בכלל ביטוח - בצל הפיטורים

(עדכון) - ככל הידוע, מזה מספר שבועות אנשי הוועד הצליחו כבר להגיע לשליש הדרוש אך ביקשו לגייס עובדים נוספים ■ רק היום נודע כי המנכ"ל איזי כהן ממשיך בפיטורי עשרות עובדים נוספים

נמשכת הסערה בחברת כלל ביטוח, בצלו של גל פיטורים גדול שמוביל המנכ"ל איזי כהן. כחצי שנה לאחר שהחלו במאמצי ההתאגדות, צפויה ההסתדרות להודיע בקרוב על היותה ארגון יציג של עובדי הקבוצה. על פי ההערכות, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, צפוי להוציא מכתב רשמי עוד היום להנהלת חברת הביטוח, שבשליטת קבוצת אי.די.בי.

מההסתדרות נמסר היום כי "כ-3700 עובדי כלל ביטוח התאגדו בהסתדרות, מתוכם עובדי כלל חברה לביטוח, כלל אשראי ומימון וכללביט". ניסנקורן קרא להנהלת כלל ביטוח "להכיר בהתארגנות העובדים בהסתדרות, ולפתוח במו"מ להסכם קיבוצי".

המהלך להקמת הוועד בכלל ביטוח החל בימי המנכ"ל לשעבר שי טלמון, ונראה בהתחלה ככושל. כעת, נוכח מהלכי הפיטורים שמוביל כהן מאז נכנס לתפקידו בתחילת דצמבר האחרון, הוא התעורר מחדש. ככל הידוע, זה שבועות מספר אנשי הוועד פעלו והצליחו להגיע לשליש הדרוש להתארגנות, אך ביקשו לגייס עובדים נוספים כדי למנוע ספקות ביציגות.

המהלך בכלל ביטוח מצטרף להישגים אחרים של ההסתדרות אל מול חברות עסקיות מובילות בתקופה האחרונה: החל בוועדים שהוקמו בחברות כרטיסי האשראי ישראכרט וכאל, וכלה בהקמת ועד בפלאפון לאחר מאבק עיקש ומתוקשר מול ההנהלה.

מדובר במהלך שעשויות להיות לו השפעות רחבות על כל חברות הביטוח, ובראשן הגדולות והציבוריות שבהן. יותר מ-22 אלף עובדי חברות הביטוח מועסקים מסורתית בחוזים אישיים, וללא מסגרת קיבוצית. גורמים בשוק הביטוח העריכו בעבר באוזנינו כי לוועד מאורגן עשויה להיות השפעה שלילית ולא זניחה על שוויה של חברת ביטוח, בשיעור של אפילו כ-10% משווי החברה.

מוקדם יותר היום נודע שכלל ביטוח מובילה מהלך לפיטורי 49 עובדי כללביט, חטיבת המחשוב של החברה. עובדים אלה כבר קיבלו זימונים לשימוע לפני פיטורים, וזאת לאחר שלמעלה מ-80 עובדים כבר קיבלו עד כה מכתבי פיטורים. על פי הערכות, מאז מינויו של כהן למנכ"ל כלל ביטוח, פוטרו יותר מ-130 עובדים, כ-5% מסך העובדים. בכלל ביטוח בחרו שלא להגיב על סוגיית פיטורי העובדים.

בעקבות המהלכים שמוביל כהן בכלל ביטוח, העלתה היום חברת הדירוג S&P מעלות את דירוג החברה מ-BBB ל-A-, תוך הוצאתה מרשימת המעקב. בחברת הדירוג מעריכים כי "התמורה ממכירת פעילות ניהול הנכסים של כלל פיננסים, אם תושלם, תשמש להקטנת החוב ותתמוך בפרופיל הפיננסי של הקבוצה ובמצב הנזילות שלה".

"שינוי באסטרטגיה"

בחברת הדירוג ציינו עוד כי "אנו רואים את השינוי באסטרטגיית החברה. דהיינו הקבוצה תתמקד בחיזוק פעילות הליבה, שהינה פעילות הביטוח המקומית, וכן בשיפור ברווחיות במקום הרחבת נתח שוק, תוך המשל הקטנת מדיניות המינוף הפיננסי של הקבוצה כגורם חיובי לדירוגים, באם יצלח. עם זאת אנו מעריכים כי השינויים האמורים הינם דרמטיים ומהווים אתגר משמעותי להנהלת החברה".

חלק ממהלכי הייעול
 חלק ממהלכי הייעול