כלל ביטוח במו"מ למכירת חבר הבורסה לדיסקונט

איזי כהן ממשיך למכור את פעילויותיה של כלל פיננסים ■ על פי הערכות, ה"נכס" המרכזי שעשוי לעניין את דיסקונט, שמחזיק בחבר בורסה משלו, הוא רשימת הלקוחות הזרים

איזי כהן ממשיך למכור את פעילויותיה של כלל פיננסים. ל"גלובס" נודע כי כלל ביטוח מעניינת גורמים בשוק ברכישת חבר הבורסה של כלל פיננסים - הפעילות העסקית האחרונה שנותרה בה - ונמצאת במו"מ ראשוני למכירתו לבנק דיסקונט.

על פי הערכות, ה"נכס" המרכזי שעשוי לעניין את דיסקונט, שמחזיק בחבר בורסה משלו, הוא רשימת הלקוחות הזרים. נציין כי במסגרת ההסכם למכירת קרנות הנאמנות וניהול התיקים של כלל פיננסים להראל, התחייבה כלל פיננסים להמשיך לספק שירותי חבר בורסה להראל במשך שנה לאחר המכירה. התחייבות זו אינה מונעת את מכירת חבר הבורסה.

מדובר בתחום פעילות לא רווחי במיוחד, שנשלט כיום על ידי הבנקים שגובים עמלות נמוכות מאוד. פרט לכך, סובלת פעילות הברוקראז' מירידת המחזורים ומיציאת המשקיעים הזרים, וכן נדרשים חברי הבורסה לעמוד בדרישות רגולטוריות מכבידות. על רקע זאת, שורה של גופים מחוץ למערכת הבנקאית הפסיקו לעבוד בתחום.

עם היוודע חתימת ההסכם למכירת קרנות הנאמנות וניהול התיקים של כלל פיננסים להראל לפני שבועות ספורים, צוטט איזי כהן, המכהן גם כיו"ר כלל פיננסים, כשאמר ש"ההחלטה על ביצוע העסקה היא חלק מאסטרטגיית החברה להתמקד בפעילות הליבה, הכוללת ביטוח ופנסיה כמוצרים עיקריים ומובילים".

מכירת חבר הבורסה תהווה אקורד סיום של כלל פיננסים - בעבר הרחוק בית השקעות מוביל. נזכיר כי כהן מעוניין גם למכור את פעילות האשראי הצרכני של החברות הבנות כלל מימון וכלל פקטורינג - פעילויות ייחודיות ומוצלחות ביחס לענף הביטוח, שאותם מובילה אסתי פרידמן.