JP מורגן: תוך 4 שנים - דאו ג'ונס יעמוד על 20,000 נקודות

הראלי בוול סטריט בעיצומו, ואסטרטג המניות הראשי של JP מורגן בארה"ב, תומאס לי, שורי מאי פעם ■ הסיבה להססנות היחסית של המשקיעים? "ישנם עדיין זכרונות רבים מ-2008, יש לנו עדיין כתם בנוגע לבעלות על מניות"

בשעה שבוול סטריט נרשם רצף העליות הארוך ביותר מאז 2004, מדד ה-S&P500 חצה את רף ה-1,500 נקודות לראשונה מאז דצמבר 2007, והדאו ג'ונס רחוק רק 2.2% משיא כל הזמנים - ב-JP מורגן מאמינים שעוד לא ראינו כלום.

על פי אסטרטג המניות הראשי של JP מורגן בארה"ב, תומאס לי, הדאו ג'ונס עשוי להגיע לרמה של 20,000 נקודות בעוד 4 שנים. בראיון שהעניק היום לי ל-CNBC, הוא חזה גם את 2,400 נקודות או 2,500 נקודות כנקודת השיא אליה יגיע ה-S&P500 בעוד ארבע שנים.

"יש הרבה סיבות לכך שהמשקיעים מהססים. ישנם עדיין זכרונות רבים מ-2008, יש לנו עדיין כתם בנוגע לבעלות על מניות", הוא אמר בראיון. יחד עם זאת, הוא מאמין כי ההססנות תפחת ושוק המניות יגיע לשיאים חדשים, כאמור.

"כיוון השוק הוא עדיין למעלה"

רצף העליות מושפע גם מהנתונים וגם מעונת הדוחות החיובית, כאשר רוב החברות שדיווחו עד כה - היכו את התחזיות. בנוסף לדוחות הטובים של החברות, גם נתוני המאקרו שמתפרסמים לאחרונה מצביעים על התאוששות הכלכלה האמריקאית, וזאת בלי שהזכרנו את פתרון סוגיית "המצוק הפיסקאלי" בתחילת השנה, והפתרון (הזמני) למשבר תקרת החוב.

בסוף השבוע נרשם, כאמור, רצף העליות הארוך ביותר מאז 2004. "אחד מסימני ההיכר של הראלי השנה הוא שהנתונים היו טובים", אומר לי. "המשקיעים נותנים סיבות שונות לכך שהם לא משקיעים מספיק. אבל כשהיום S&P500 מעל 1,500 נקודות, אנחנו עדיין לא מוצאים משקיעים שמעריכים הערכת יתר מניות. אני חושב שבטווח הקצר כיוון השוק הוא עדיין למעלה".