מחזיקי האג"ח לדנקנר: להחליף דירקטוריון אי.די.בי אחזקות

במסגרת המתווה של נושי אי.די.בי אחזקות, ישולמו 600 מיליון שקל במזומן, 20% ממניות החברה ו-10% ממניות אי.די.בי פתוח ■ דורשים שבעלי המניות יזרימו 600 מיליון שקל לחברה, ולהעמיד את הון המניות באי.די.בי פתוח כבטחונות

"לאור הסיכון הרב וחוסר הוודאות שנובע מההחזר הכספי הן מבעלי המניות, הן ממשקיע חיצוני והן מהחברות הבנות, בעלי האג"ח ישאפו לקבל חלקים מרכזיים בתחילת ההסדר. בעלי האג"ח לא יסכימו לתספורת של 600 מיליון שקל כפי שהציעה החברה ועמדתם היא תספורת נומינלית בסכום אפס. לא יהיה מצב בו בעלי המניות והמנהלים ימשיכו להינות מהחברה בשעה שיש לה חוב שכזה". כך נמסר הערב (ב') מנציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות.

נזכיר כי עיקרי ההצעה של בעל השליטה, נוחי דנקנר, לנציגות מחזיקי האג"ח שלה כוללת תספורת של 500-600 מיליון שקל (כ-30% מהחוב המתואם).

המתווה של מחזיקי האג"ח מציע שישולם לבעלי החוב תשלום של 600 מיליון שקל במזומן, 20% ממניות החברה, ו-10% ממניות אי.די.בי פתוח. מחזיקי האג"ח גם דורשים כי 100% מהון המניות שמחזיקה החברה באי.די.בי פתוח יעמוד כבטחונות. בנוסף, מחזיקי האג"ח דורשים שיוסכם על מנגנון שחרור מניות משועבדות כנגד הזרמת בעלים ומכירת מניות, וכי לחברה תהיה חובה לבצע פרעון מוקדם בפארי על כל מכירת מניות אידיבי פתוח וזכות לבצע פרעון מוקדם לסדרה החדשה בפארי.

בנוסף, בעלי המניות יזרימו לחברה 600 מיליון שקל באופן הבא: 40 מיליון שקל שכבר הוזרמן, 400 מיליון שקל במועד הקובע, 50 מיליון שקל בשנה השנייה. 50 מיליון שקל בשנה השלישית ו-60 מיליון שקל בשנה הרביעית.

תנאים נוספים שמציבים מחזיקי האג"ח כוללים מינוי מחדש של הדירקטוריון בהסכמה עם נציגות בעלי האג"ח ומינוי 2 משקיפים מטעם הנציגות, וצמצום משמעותי בהוצאות בחברה ובקבוצה. בנוסף דורשים המחזיקים הפקדת כתבי אופציות חדשות בידי נאמן, המשקפות 30% מהון המניות של החברה. אלה תמומשנה בהדרגה במידה ולא תבוצע הזרמת הבעלים.

הצעת הסדר החוב של דנקנר, השנייה במספר שמגישה חברת ההחזקות למחזיקי האג"ח, כוללת רכיב אקוויטי של 10% מההון שיינתן להם לצד הזרמת בעלים של כ-260 מיליון שקל (שחלקה יבוצע בעוד מספר שנים, בתמורה למחיקת חוב גדול הרבה יותר). בנוסף, כל סדרות האג"ח של החברה יאוחדו לסדרה אחת בהיקף של 1.4 מיליארד שקל, כנגדה ישועבדו 51% ממניות החברה הבת אי.די.בי פתוח, אשר תשולם החל מעוד חמש שנים בשמונה תשלומים שנתיים, ותניב למחזיקים בה ריבית ריאלית אפקטיבית של 4%.

הפערים בין אי.די.בי. למחזיקי האגח
 הפערים בין אי.די.בי. למחזיקי האגח