זירת המט"ח: הדולר התחזק ל-3.729 שקלים

בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית במשק לחודש פברואר ללא שינוי בשיעור של 1.75% ■ FXCM ישראל: "סיכוי טוב לדולר לנוע כלפי מעלה בהמשך השבוע"

השקל ננעל היום (ג') בהתחזקות קלה מול המטבעות הזרים, כאשר הדולר נחלש בכ-0.08% ל3.729 שקלים ואילו האירו ננעל ב-5.009 שקלים.

‎‎כצפוי, בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית במשק לחודש פברואר ללא שינוי בשיעור של 1.75%. בבנק ישראל ציינו כי ההחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי עקבית עם מדיניות ריבית שנועדה לבסס את האינפלציה בתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים, ולתמוך בצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית. תוואי הריבית בהמשך תלוי בהתפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל ובכלכלה העולמית, במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתפתחות שער החליפין.

אמש הושלמה בניו-יורק הנפקה מוצלחת של אג"ח דולרי לממשלת ישראל. האיגרת הונפקה לשני טווחים: טווח של 10.5 שנים בהיקף של 1 מיליארד דולר בתשואה של 3.213% המגלמת מרווח של 125 נ"ב (נקודות בסיס) מעל לריבית ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ולטווח נוסף של 30 שנים בהיקף של 1 מיליארד דולר ובתשואה של 4.588% המגלמת מרווח של 145 נ"ב מעל לריבית ממשלת ארה"ב לטווח של 30 שנה. הביקושים בהנפקה הסתכמו בלמעלה מ-9 מיליארד דולר, יותר מפי 4.5 מהסכום שהונפק.

ב-FXCM ישראל ציינו היום כי "החלטת הריבית של בנק ישראל לא השפיעה על הדולר-שקל. ראלי סוף השנה, בנכסי הסיכון, כמו המניות, מונעים עדיין את החיוב בדולר שנבנה לאט, ועשוי להתפתח למשהו חזק בקרוב. אתמול היה מהפך לא קטן כאשר ראינו את הדולר מצליח להתרחק מן התחתית של 3.70 שקלים ולהתקרב כמעט ל-3.74 שקלים. הכוח של תנועה ראשונית זו נותן סיכוי טוב לדולר לנוע כלפי מעלה בהמשך השבוע, וזאת בתנאי שנראה אירו מאט קצת את מהלכו העולה. 3.74 שקלים מהווה עדיין רמת התנגדות לפריצה כלפי מעלה. במידה והיא תיפרץ, צפויה הרבה מאוד פעילות סביב 3.785 שקלים שמהווה מגנט לא קטן לסוחרים להנעת הדולר".

ורד יצחקי, מנכ"לית פריקו ניהול סיכונים, על המסחר היום: "העלייה בתשואות האג"ח של ארה"ב ל-10 שנים מכ-1.7% ל-2% מבשרת על התייצבות בציפייה שהמשבר הפיננסי בארה"ב כבר מאחורינו, אמנם תהליך ההבראה עדיין ארוך אבל רואים את ההתייצבות באופק. העלייה בתשואות האג"ח היא העדות לכך".

עוד מוסיפה יצחקי: "הצלחת ההנפקה של משרד האוצר היא עדות לאמון במערכת הפיננסית בישראל ולחוסנו של המשק הישראלי, דבר שמחזק את הערכתינו בראייה קדימה שהשקל צפוי להתחזק על רקע אי היציבות בעולם. המתיחות הביטחונית משפיעה על שוק המט"ח רק בשוליים".