אחרי שגייסה 10 מיליון דולר, אלמינדה תשתף פעולה עם פרדו פארמה

חברת אלמינדה הישראלית, שפיתחה מערכת להדמיה של פעילות רשתות נוירונים במוח וטיפול על בסיס גירוי הרשתות הללו, הודיעה היום על חתימת הסכם פיתוח משותף עם חברת פרדו פארמה האמריקנית, שמתמחה בתחום הכאב.

במסגרת ההסכם פרדו תשתמש בטכנולוגיה של אלמינדה כדי לאסוף מידע לגבי שינויים במוח במהלך ניסויים קליניים בתרופות חדשות לכאב. שתי החברות יפעלו יחד לפתח מדד אובייקטיבי לכאב.

פרטיו הכספיים של ההסכם לא פורסמו, אך מוערכים בהכנסות של כמה מיליוני דולרים. מנכ"ל החברה רונן גדות אמר ל"גלובס" כי לחברה הסכמים דומים עם חברות מובילות.

פרדו היא חברה פרטית ותיקה, בבעלות משפחת סאקלר היהודית, שמשווקת ומייצרת בין היתר את תרופות הכאב אוקסיקונטין ואוקסיקודון.

אלמינדה היא חברה מבטיחה שפועלת בשקט יחסי. ל"גלובס" נודע כי במהלך השנה, גייסה החברה 10 מיליון דולר, מתוך כ-15 מיליון דולר שגייסה מאז הקמתה ב-2006.

לדברי גדות, בין משקיעי החברה נמצאים משקיעים אסטרטגיים מעולם התרופות, המשקיע הפרטי סמי סגול שמרבה להשקיע בתחום חקר המוח, חברת נירית זרעים שהשקיע בחברה בתחילת דרכה, וכן רוברט קראפט, מבעלי קבוצת הפוטבול ניו אנגלנד פטיוטרס, שמתעניין בטכנולוגיה ככלי לזהות פגיעות ראש אצל ספורטאים.

הטכנולוגיה של אלמינדה, שפותחה על-ידי פרופ אמיר גבע וד"ר גודד שחף, מתמקדת בקשר בין תאי עצב (נוירונים) מאזורים שונים של המוח, לעומת חברות אחרות שמתמקדות בקבוצות של נוירונים באזור אחד במוח.

גדות: "במשך שש שנים מיפינו את הרשתות העצביות במוח הבריא, במוח החולה והפצוע ואת ההשפעה כשנותנים תרופות. זאת בשלושה תחומים שיש ביניהם חפיפה גדולה - מחלות נוירולוגיות, מחלות נפש (פסיכיאטריות) וכאב. בעקבות העבודה הזו שלנו יש לנו היום שיטה לעקוב אחרי שינוים ביו המוח החולה לבריא".