זירת המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.1% ל-3.725 שקלים

המסחר במט"ח התנהל על רקע פרישתו של הנגיד סטנלי פישר ■ האירו היציג התחזק בכ-0.7% ל-5.04 שקלים ■ משה שלום: "ההודעה על סיום תפקידו של הנגיד פישר מייצרת אי-ודאות"

המסחר במט"ח התנהל היום (ד') על רקע הודעתו של בנק ישראל כי הנגיד סטנלי פישר יסיים את תפקידו בסוף חודש יוני, כשנתיים לפני מועד סיום הקדנציה השנייה שלו. הבורסה בת"א הגיבה בירידות למהלך שהתחזקו היום בעקבות המתיחות בצפון. שערו היציג של הדולר נחלש בכ-0.1% ונקבע על 3.725 שקלים. האירו, מנגד התחזק מול השקל בכ-0.7% ושערו היציג נקבע על 5.04 שקלים.

במסחר הבינלאומי במט"ח מתחזק מעט האירו מול הדולר לשיא של 14 חודשים, ונסחר סביב 1.35 דולר.

משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל, אומר כי "ההודעה על סיום תפקידו של הנגיד פישר מייצרת אי-ודאות שעשויה להניע את הדולר כלפי מעלה. פרישת פישר ביחד עם אי-הבהירות לגבי יכולת הקואליציה הבאה להתמודד עם אתגרי התקציב המורכבים שכוללים קיצוץ בתקציב והקטנת הגרעון, יגבירו את אי-הודאות בשוק המקומי, ולכן אנו צפויים לראות את השינוי החיובי בדולר שלנו, אפילו לפני שנחזה במחזה זה בעולם".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות: "בזירת המט"ח מעדיפים לחכות עם מינוי נגיד חדש בטרם יחליטו לנקוט עמדה באשר לכיוון שער הדולר. במהלך החודשים הקרובים הנגיד פישר ימשיך למלא את תפקידו, דבר התומך בציפייה כי עם התחזקות האירו מול הדולר, שצפוי בטווח הקצר, הנגיד ישוב יתערב בשוק המט"ח היה ושער החליפין ישוב אל עבר רמת 3.6 שקלים ומטה".

בהודעה דרמטית שפרסם אתמול בנק ישראל נכתב: "הנגיד ציין כי בנוסף למטרתו לקדם את המשק הישראלי, אחת המשימות העיקריות שהציב לעצמו היתה להעביר חוק חדש לבנק ישראל. ואכן, מזה תקופה ארוכה שהבנק מתפקד בהצלחה במסגרת החוק החדש, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בעבודה עם הוועדה המוניטרית והמועצה המינהלית".