שלמה מעוז: "אשמח להחליף את פישר כנגיד בנק ישראל"

מעוז מתייחס בשיחה עם "גלובס" להשפעת פרישת פישר על הבורסה: "צריך לחכות ולראות מה תהיה תגובת המשקיעים הזרים" ■ "פישר יחפש תפקיד מחוץ לישראל; הוא יכול להתמודד על ראשות הפדרל ריזרב בארה"ב"

"אם נסתכל על הירידות בבורסה בעבר בגין אירועים כאלה, הירידה אתמול לא הייתה דרסטית, אלא סבירה. סטנלי פישר הרי היה המבוגר האחראי בשנים האחרונות וניווט את המשק כאן, והמשקיעים בישראל מטבע הדברים שוקלים מה לעשות עכשיו", כך התייחס הבוקר (ד') הכלכלן שלמה מעוז, יו"ר הון-ליין, בהמשך להודעה על סיום כהונתו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר.

אולם, להערכתו של מעוז, תגובת המשקיעים הזרים ולא המקומיים - היא חשובה יותר להערכה כיצד ישפיע המהלך על המשק הישראלי: "אנחנו נמצאים בכפר גלובלי וההערכה לפישר בעולם הרבה יותר גבוהה מאשר בישראל - הוא נחשב לאחד הכלכלנים המובילים בזירה הבינלאומית", אמר מעוז. "התגובות של הזרים בדרך-כלל פחות אמוציונאליות מאשר של הישראלים ולכן, אותנו צריכות לעניין לא התגובה הפבלובית שהייתה אתמול, אלא מה יהיה עם הזרים ומה הם יעשו עם הכסף".

"צריך לחכות עוד יום-יומיים, לתת לאבק לשקוע, ולראות כיצד השוק מגיב למהלך", המשיך מעוז. "אנחנו נמצאים במצב של האטה, יותר מאשר בנק ישראל חושב, אבל בסופו של דבר המשק הגיע כאן לשיאים והישראלים בכלל לא הרגישו את המיתון העולמי".

באשר לשאלה אם מישהו יכול להיכנס לנעליו של פישר, אמר מעוז: "אין אדם שאין לו תחליף. צריך להכיר את השווקים המקומיים והבינלאומיים ואת כל השחקנים במחזה. לא בטוח שיגיעו אנשים ברמתו, אולם יימצא מחליף".

- אתה רואה את עצמך אחד המועמדים להחליף את פישר?

מעוז: "אני חושב שזה אתגר גדול, זו חשיבות לאומית גדולה מאד ואם יפנו אליי - אשמח לקבל את התפקיד. הכרזתי כבר בעבר שאני אוהב את התפקיד הזה".

"מלכתחילה פישר רצה לעשות כאן קדנציה וחצי, הוא חיכה לסיום הבחירות ועשה זאת בצורה מכובדת", סיכם מעוז. "הוא לא עזב בטריקת דלת, והוא כנראה יחפש תפקיד בחוץ. פישר יכול להתמודד על תפקיד יו"ר הפדרל ריזרב, הוא היה המנטור של ברננקי, וגם גרינספן היה נגיד הבנק המרכזי מעל גיל 70".